دولت افغانستان: زندانیان طالبان متهم به جرایم سنگین آزاد نخواهند شد

© Photo / ONS / ONSدولت افغانستان: زندانیان طالبان متهم به جرایم سنگین آزاد نخواهند شد
دولت افغانستان: زندانیان طالبان متهم به جرایم سنگین آزاد نخواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت افغانستان اعلام کرد، که زندانیان گروه طالبان که به جرایم سنگینی از جمله شرکت در عملیات‌های تروریستی متهم باشند، آزاد نخواهند شد.
شورای امنیت: طالبان زندانیان دولت را مطابق به فهرست آزاد نکرده‌اند  - اسپوتنیک افغانستان
شورای امنیت: طالبان زندانیان دولت را مطابق به فهرست آزاد نکرده‌اند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، دولت افغانستان اعلام کرد، که از میان 15 زندانی خطرناک طالبان پنج تن از آنان که دارای جرم‌های سنگین هستند، آزاد نخواهند شد.

حمد الله محب مشاور امنیت ملی افغانستان گفت، که این پنج زندانی در حملات بزرگ تروریستی نقش داشتند و بر اساس قوانین این کشور، حکومت صلاحیت آزادی آنان را ندارد.

از میان فهرست پنج هزار زندانی طالبان در ابتدا حکومت افغانستان مخالف آزادی پانزده زندانی طالبان بود، اما اکنون اعلام کرد پس از بررسی‌های دادستانی و ریاست عمومی این کشور، این پنج زندانی تن از آزاد نخواهند شد.

مشاور امنیت ملی افغانستان همچنین افزود، که این پنج تن در حملات بزرگ انتحاری و دیگر فعالیت‌های تروریستی نقش کلیدی داشته‌اند.

حمدالله محب، اظهار داشت:- "لیستی را که طالبان برای آزادی فراهم نموده بودند، پس از بررسی این نام‌ها از سوی دادستانی و ریاست عمومی امنیت ملی، در میان آنان پنج تن از کسانی بود که نمی‌توانستیم آزاد سازیم، این‌ها افرادی بودند که در حملات بزرگ دست داشتند و یا پرونده‌های سنگین داشتند که بر اساس قوانین کشور، دولت حق آزادی آنان را ندارد".

از میان این پنج تن، یکی آنان از سوی حکومت افغانستان مسئول چندین حمله پیچیده در کابل شناخته شده است.

یادآوری می کنیم، که تاکنون سیصد و شصت و یک تن از زندانیان طالبان از زندان حکومت افغانستان آزاد شده اند و شصت و یک زندانی هم از بند طالبان رها شده است، اما طالبان می‌گویند، که آزاد شدگان را نمی‌شناسند و حکومت افغانستان نیز می‌گوید، که به جز نوزده نظامی دیگر همه کسانی که از سوی طالبان آزاد شده اند غیرنظامیان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала