ادامه روند رهایی زندانیان طالب/ تا کنون 432 زندانی آزاد شده است

© ONSC Afghanسومین گروه زندانیان طالبان آزاد شدند
سومین گروه زندانیان طالبان آزاد شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی افغانستان به ادامه روند رهایی زندانیان طالبان از بند دولت، از رهایی 71 تن از زندانیان دیگر این گروه خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که دولت این 71 زندانی دیگر طالبان را آزاد کرده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که این زندانی های طالبان با توجه به سن، وضعیت صحی و مدت باقی مانده مجازاتشان آزاد شده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در صفحهٔ‌ تویتر خود نوشته است: این زندانیان در ولایت های ننگرهار، لغمان، کنر، نورستان، فاریاب، ارزگان و بغلان آزاد شده اند.

دولت افغانستان: زندانیان طالبان متهم به جرایم سنگین آزاد نخواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
دولت افغانستان: زندانیان طالبان متهم به جرایم سنگین آزاد نخواهند شد

پیش از این دولت افغانستان 361 زندانی طالبان را آزاد کرده بود که با احتساب آزاد شدگان اخیر، شمار آنها به  432 نفر رسیده است.

از سوی دیگر، طالبان نیز تاکنون 60 زندانی را آزاد کرده اند اما دولت افغانستان اعلام کرده است که از میان افراد آزاد شده، تنها 19 نفر از نیروهای امنیتی افغانستان بوده و باقی افراد غیر نظامی هستند.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان پیش از این گفته بود که دولت افغانستان لیستی از زندانیان خود را به طالبان ارائه کرده است اما کسانی که تاکنون از سوی طالبان رها شده اند مطابق آن فهرست نبوده است.

گفتنی است که آزادی 5 هزار زندانی طالبان توسط دولت افغانستان و هزار زندانی دولت افغانستان توسط طالبان یکی از مواد توافقامه صلح آمریکا و طالبان است که در تاریخ 10 حوت سال گذشته امضا شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала