ستانکزی: برای مذاکرات با امریکا و طالبان به هیچ پیش‌شرطی نیاز نیست

© Photo / ارگستانکزی: برای مذاکرات با امریکا و طالبان به هیچ پیش‌شرطی نیاز نیست
ستانکزی: برای مذاکرات با امریکا و طالبان به هیچ پیش‌شرطی نیاز نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس هیئت مذاکره کننده حکومت افغانستان با طالبان می‌گوید که حالا نیازی به پیش‌شرطی برای مذاکرات میان مقامات امریکایی، افغانی و نمایندگان گروه طالبان، نیست.

به گزارش اسپوتنیک، محمد معصوم ستانکزی، رئيس هیئت مذاکره کننده حکومت افغانستان با طالبان و رئيس پیشین ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان امروز (چهارشنبه، ۲۲ اپریل) در کنفرانس ویدیویی که توسط انستیتوت صلح واشنگتن برگزار شده بود، گفت: "هیچ پیش‌شرط دیگر نباید وجود داشته باشد. اگر ما مذاکرات سه‌جانبه میان طالبان، امریکا و حکومت افغانستان مبنی بر تبادله زندانیان انجام می‌دادیم، پیشرفت بیشتری می‌داشتیم".

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: تا رهایی زندانیان مذاکرات را متوقف و در نشست های "بی‌نتیجه" اشتراک نخواهیم کرد

وی افزود: " ما باید با روحیه حسن نیت، اراده سیاسی و با این درک که باید به یک هدف مشترک برسیم در دوحه پشت میز مذاکره بنشینیم. هدف بسیار ساده است، هدف اینست که باید جنگ را توقف دهیم، به صلح پایدار و ثبات دست یابیم. ما باید درمورد دستور کار به توافق برسیم و برای اشتراک تمام ذینفعان پروسه صلح، پلت‌فرم ایجاد کنیم. باید از جستجوی درک متقابل آغاز کنیم".

وی خاطر نشان ساخت که هیئت حکومت افغانستان "یک صلح عادلانه، صلح برای همه و صلحی که منجر به آمدن ثبات در کشور شود و به نفع تمام افغان‌ها، تمام منطقه و جامعه بین‌المللی باشد، می‌خواهد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала