صدیقی: طالبان بر جنگ تاکید دارند

© Photo / Sediq Sediqqi / Sediq Sediqqiصدیقی: طالبان بر جنگ تاکید دارند
صدیقی: طالبان  بر جنگ تاکید دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که طالبان ن تنها به کاهش خشونت‌ها پابند نیستند؛ بل که به خشونت‌های شان در برابر مردم و دولت افغانستان ادامه می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از آنکه خواست دولت افغانستان بخاطر آتش بس از سوی طالبان رد شد. صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در صفحه تویتر نگاشته است: "باوجود درخواست‌های پیهم دولت جمهوری اسلامی افغانستان، علمای کشور، سازمان کشورهای اسلامی، سازمان ملل، امریکا، ناتو و اتحادیه اروپا برای تامین آتش بس در ماه مبارک رمضان، طالبان هم‌چنین به جنگ در برابر مردم مسلمان افغانستان تاکید دارند."

غنی در پیام رمضانی به طالبان:  از خشونت و کشتن مردم مسلمان کشور دست بکشید - اسپوتنیک افغانستان
غنی در پیام رمضانی به طالبان: از خشونت و کشتن مردم مسلمان کشور دست بکشید

سخنگوی ریاست جمهوری نیز افزوده است که فزایش حمله های اخیر طالبان بالای مردم و نیروهای امنیتی کشوردرروز‌های پسین، اما نشان داد که طالبان نتنها به کاهش خشونت‌ها پابند نیستند؛ بل که به خشونت‌های شان در برابر مردم و دولت افغانستان ادامه می‌دهند.
آقای صدیقی در ادامه گفته است: "دولت افغانستان به هدف قطع جنگ و تامین صلح در کشور به پیشنهاد کاهش خشونت‌ها و‌آغاز گفت‌وگوهای صلح با جانب طالبان لبیک گفت وتمام اقدامات لازم به شمول، ایجاد تیم مذاکره کننده برای آغاز گفتگو های مستقیم و صدور فرمان رهایی بخشی از جنگجویان طالب راعملی ساخت.
از سوی هم سخنگوی طالبان نیز در صفحه توییتر خود نوشته است: "امارت اسلامی برای هموطنان خود و جامعه جهانی واضع می‌سازد که ما مسئولیت خود را برای صلح و پایان دادن جنگ انجام داده ایم."
مجاهد گفته است که همه شاهد هستند توافقنامه طالبان با امریکا به همین هدف به امضا رسید، تا به پایان رساندن جنگ نزده ساله، راه حل مسالمت آمیز پیدا شود.
طالبان پیوسته حکومت افغانستان و آمریکا را به نقض توافق‌نامه صلح متهم کرده و در اعلامیۀ امروز این گروه نیز آمده که حکومت افغانستان روند رهایی زندانیان این گروه را به تأخیر انداخته و در تشکیل هیأت گفت‌وگوکننده نیز ناکام بوده است.
سخنگوی طالبان نیز گفته است که درنشست بین‌الافغانی راه‌های رسیدن به صلح، امنیت و پایان جنگ سنجیده می‌شد، و ممکن تا اکنون پیشرفت زیادی صورت می‌گرفت. وی تصریح کرد: "اما چون منافع اداره کابل در دوام جنگ است، از همان روز به ایجاد موانع در راستای توافقنامه آغاز کرد و رهایی زندانیان را به بهانه‌های مختلف به تاخیر انداخت و تیم مذاکراتی را معرفی نکرد و اختلافات میان خودی را حل نتوانست."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала