وزارت داخله افغانستان نام های ده تن از قاچاقبران مواد مخدر را با رسانه ها شریک کرد

© وزارت داخله وزارت داخله نام های ده تن از قاچاقبران مواد مخدر را با رسانه ها شریک کرد
وزارت داخله نام های ده تن از قاچاقبران مواد مخدر را با رسانه ها شریک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور داخله افغانستان امروز گزارش یک ساله اش را درباره چگونگی مبارزه با مواد مخدر با رسانه ها شریک کرد.
كشف يك محموله بزرگ مواد مخدر در ولایت هرات - اسپوتنیک افغانستان
كشف يك محموله بزرگ مواد مخدر در ولایت هرات

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله افغانستان امروز یک شنبه، ۷ ثور ۱۳۹۹ نوشت: معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امورداخله امروز ضمن ارایه گزارش از چگونگی مبارزه با مواد مخدر در یک سال اخیر نیز نام های ۱۰ تن از قاچاقبران مواد مخدر را که زیر پیگرد پولیس قرار دارند، با رسانه‌ها شریک ساخت و از مردم خواست که در جهت شناسایی این افراد پولیس را همکاری نمایند.

این وزارت در ادامه نوشته است، که محمد هاشم اورتاق معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امورداخله گفت، که اجرای عملیات‌های پولیس مبارزه با مواد مخدر بالای قاچاقبران و کارخانه‌های مواد مخدر در یک سال اخیر در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته است.

سید نجیب الله احمدی رییس سروی معینیت مبارزه با مواد مخدر حین تشریح این گزارش گفت، که ۲۳ تن از قاچاقبران بزرگ مواد مخدر، ۶۸ تن موظفین خدمات عامه، ۹۶ تن خانم‌ها، ۹ تن کودکان و ۸ تن از شهروندان خارجی در یک سال اخیر از سوی پولیس مبارزه با مواد مخدر در پیوند به قضایای مواد مخدر دستگیر شده اند.

احمدی تصریح کرد، که پولیس مبارزه با مواد مخدر درسال ۱۳۹۸ نزدیک به ۱۱۷۰ ُتن مواد مخدر را کشف و ضبط نموده اند که این ارقام نُه برابر افزایش را نسبت به سالهای پیش نشان میدهد. وی افزود، که در یک سال اخیر به تعداد ۹۶ لابراتوار مواد مخدر در سطح کشور تخریب و از بین برده شده است.

در کنار کشف و ضبط مواد مخدر، نزدیک به ۱ ملیون دالر پول نقد، ۶۰۴ عراده وسایط نقلیه، ۴۵۵ میل سلاح مختلف النوع ۱۲۹۳ سیت مبایل ۱۴ پایه مخابره ۲ پایه ماشین تولید تابلیت‌های نشه‌آور مربوط به قاچاقبران مواد مخدر نیز به دست پولیس آمده است.

یادآوری می کنیم، که چهل سال جنگ در افغانستان این کشور را به یکی از بزرگترین کشورهای صادر کننده مواد مخدر در سطح جهان تبدیل کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала