شورای امنیت: عوامل اساسی تلفات در افغانستان طالبان و گروه‌های تروریستی هستند

© Photo / Government Media and Information Center شورای امنیت: عوامل اساسی تلفات در افغانستان طالبان و گروه‌های تروریستی هستند
    شورای امنیت: عوامل اساسی تلفات در افغانستان طالبان و گروه‌های تروریستی هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در واکنش به گزارش هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان «یوناما» می‌گوید، عامل اصلی تلفات غیرنظامیان؛ طالبان و گروه‌های تروریستی هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، شورای امنیت ملی امروز دوشنبه (۸ثور) با نشر یک اعلامیه گفته است که گزارش یوناما در رابطه به تلفات غیرنظامیان را در جریان سه ماه اول سال روان میلادی دریافت و مشاهده کرده است.

زندانیان - اسپوتنیک افغانستان
شورای امنیت: تا کنون 550 طالب از زندان رها شده‌اند

در این اعلامیه آمده که در این گزارش ارقام تلفات غیرنظامیان در اثر جنگ، تکان دهنده و قابل تامل جدی است. این گزارش بیشتر این واقعیت را برملا می کند که برای حفاظت از زندگی غیرنظامیان نیاز جدی به آتش‌بس سرتاسری و دوام‌دار است.

شورای امنیت ملی تاکید کرده است: "عوامل اساسی تلفات ملکی، حملات طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی، انفجار ماین‌های کنار جاده، انجام حملات انتحاری در مناطق مزدحم و استفاده از خانه‌های مردم ملکی و سایر تاسیسات عام‌المنفعه هم‌چون سنگر جنگ، محسوب می‌شود".

به گفته این شورا، اولویت اساسی دولت حفاظت از غیرنظامیان است و تلفات غیرنظامیان قابل قبول نیست.

با این حال یوناما امروز در گزارش خود پیرامون تلفات غیرنظامیان در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ میلادی، از افزایش این تلفات ابراز نگرانی کرده، گفته که در این بازه زمانی، یک هزار و ۲۹۳ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала