پاک‌سازی 17 روستا در بلخ از وجود طالبان از سوی نیروهای امنیتی

© Sputnikبلخ
بلخ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس بلخ می‌گوید در عملیات نابودسازی طالبان که زیر نام شاهین«612» از دو هفته به اینسو در چهار ولسوالی ولایت بلخ راه‌اندازه شده، 17 روستا در ‌لسوالی شولگره را از ‌جود طالبان پاک‌سازی نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری، عادل ‌شاه عادل، سخنگوی پولیس بلخ می‌گوید که در این عملیات‌ها پنج نیروی دولتی و دوازده جنگجوی طالب کشته شدند.

وی، می‌افزاید هفت تن از نیروهای امنیتی و پنج طالب زخم برداشتند.

روستای دالان ولسوالی شولگره یکی از این روستاها است که به گفته‌ سخنگوی پولیس بلخ از وجود طالبان پاک‌سازی شده‌ است.

باشندگان محل می‌گویند که در دو هفته پسین طالبان چندین بار بر این روستا حمله کردند.

سفر اسدالله خالد و اسکات میلر به بلخ  - اسپوتنیک افغانستان
سفر اسدالله خالد و اسکات میلر به بلخ

امنیت روستای دالان از سوی خیزش‌های مردمی و دفاع خودی تامین می‌شود، مردان تفنگداری که یونیفورم نظامی ندارند و روزهای نفس‌گیری را سپری کرده‌اند.

ذوالفقار نظری، از اعضای دفاع خودی با اشاره به اهمیت این روستا می‌گوید: «از اینجا (روستای دالان) می‌توانند طرف ولسوالی چهارکنت بروند، طرف سمنگان بروند تمام نقاط را وصل می‌کند».

گفتنی است، که  طالبان دو هفته پیش در همین روستا هشت غیر نظامی را تیرباران کردند. پس از آن حملات گسترده‌ شان را بر این روستا آغاز کردند که با مقاومت مردم محل روبرو شدند.

در دو هفته‌ی پسین ولسوالی‌های شولگره، چهارکنت، چمتال و بلخ گواه درگیری‌های مرگ‌بار میان نیروهای دولتی و طالبان بوده‌اند.

در ولایت‌های دیگر شمال‌ کشور چون فاریاب، سرپل، جوزجان و سمنگان نیز درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و طالبان ادامه دارد.

در تازه‌ترین رویداد در درگیری میان باشندگان محل و طالبان در ولسوالی دره‌ صوف ولایت سمنگان، 9 تن از باشندگان محل جان باختند و 7 تن دیگر زخم برداشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала