سرور دانش از توافق سیاسی میان عبدالله و غنی سخن گفت

© Photo / 2vpo / 2vpoسرور دانش از توافق سیاسی میان عبدالله و غنی سخن گفت
سرور دانش از توافق سیاسی میان عبدالله و غنی سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان گفته است که تا چند روز دیگر توافق سیاسی میان عبدالله و غنی صورت خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری، امروز با نشر اعلامیه‌ی گفته است که سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، در یک تماس تلفنی با دیبرا لاینز، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، روی مسائیل سیاسی بحث و گفتگو نمودند.
در خبرنامه این دفتر آمده است که معاون ریاست جمهوری با نماینده سرمنشی سازمان ملل درباره تنش‌های سیاسی بین رئیس جمهور غنی و داکتر عبدالله عبدالله و چگونگی مبارزه با شیوع ویروس کرونا در افغانستان، پروسۀ صلح و مذاکره با گروه طالبان بحث و تبادل نظر کردند.

ابراز نگرانی شهروندان از ادامه تنش‌های سیاسی میان غنی و عبدالله 
 - اسپوتنیک افغانستان
ابراز نگرانی شهروندان از ادامه تنش‌های سیاسی میان غنی و عبدالله

معاون رئیس جمهور در پیوند به چالش سیاسی موجود در کشور گفت به زودی ممکن تنش های سیاسی بین داکتر عبدالله عبدالله و رئیس جمهور غنی خاتمه خواهد یافت. به گفتۀ وی تلاش برای تحکیم وحدت و هماهنگی در چارچوب حکومت مشارکت ملی جریان داشته تا چند روز آینده هر دو طرف به توافق نهایی دست‌یافته و آقای عبدالله عبدالله رهبری شورای عالی مصالحه را به عهده خواهد گرفت.
در عین حال آقای دانش، در رابطه به مذاکرات صلح نیز گفت که حکومت افغانستان با تعیین هیأت مذاکره کننده، کاهش خشونت و آزادی شماری از زندانیان طالب، گام‌های اولیه را برای مذاکرات بین الافغانی برداشته است؛ اما جانب مقابل نه تنها در این زمینه اقدام کافی نکرده است بلکه در این اواخر خشونت‍‌‌‌های ناشی از حملات گروه طالبان افزایش یافته است.
خانم دیبرا لاینز، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز در این تماس ویدیویی شیوع ویروس کرونا را یک بحران جهانی خوانده گفت که برای مقابله با این پدیده به همکاری و هماهنگی‌های لازم بین المللی نیاز است.
وی با بیان اینکه افغانستان با اوج گرفتن ویروس کرونا جنگ سختی را در پیش دارد گفت در تلاش است که از طریق کشورهای مختلف عضو سازمان ملل متحد و همکاران بین المللی افغانستان کمک‌هایی را برای مبارزه با ویروس کرونا در کشور فراهم کند وسازمان ملل متحد برای هرگونه همکاری با دولت و مردم افغانستان در این زمینه متعهد است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала