عبدالله عبدالله از توافق سیاسی با غنی سخن گفت

© Photo / Facebook/moiعبدالله عبدالله از توافق سیاسی با غنی سخن گفت
عبدالله عبدالله از توافق سیاسی با غنی سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس دولت همه‌شمول افغانستان گفته است که کار روی جزئیات و نهایی سازی توافق میان دو طرف ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس دولت همه‌شمول در برگه فیسبوک خود نوشته است که در مذاکرات با محمداشرف غنی، رییس جمهور برای تشکیل حکومت، به پیش‌رفت‌هایی دست یافته است.
آقای عبدالله، نوشته است: "به مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که در این مذاکرات به پیش‌رفت‌های دست‌ یافته‌ایم. روی اصول توافق‌های صورت گرفته است و اکنون کار روی جزئیات و نهایی سازی توافق میان دو طرف ادامه دارد."

سرور دانش از توافق سیاسی میان عبدالله و غنی سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
سرور دانش از توافق سیاسی میان عبدالله و غنی سخن گفت

در عین حال رئیس دولت همه‌شمول عبدالله عبدالله ابراز امیدواری کرده است که با توجه به بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، نیاز به تأمین صلح دایمی، اتحاد و هم‌سویی ملی برای مقابله با مشکلات امنیتی، اقتصادی کشور، توافق سیاسی هرچه زودتر نهایی شود.
این درحالیست که سرور دانش معاون رئیس جمهور در پیوند به چالش سیاسی موجود در کشور روز گذشته گفت که به زودی ممکن تنش های سیاسی بین داکتر عبدالله عبدالله و رئیس جمهور غنی خاتمه خواهد یافت. به گفتۀ وی تلاش برای تحکیم وحدت و هماهنگی در چارچوب حکومت مشارکت ملی جریان داشته تا چند روز آینده هر دو طرف به توافق نهایی دست‌یافته و آقای عبدالله عبدالله رهبری شورای عالی مصالحه را به عهده خواهد گرفت.
اختلافات میان اشرف غنی و عبدالله از انتخابات ریاست‌ جمهوری ششم میزان ناشی شده است. کمیسیون انتخابات اشرف غنی را برنده اعلام کرده، اما عبدالله از پذیرش این نتایج سر باز زده است.
در نهایت آقایان غنی و عبدالله در نوزدهم حوت سال گذشته‌ی خورشیدی به‌طور جداگانه مراسم تحلیف به‌جا آوردند.
پس از مراسم تحلیف تلاش‌های زیادی از سوی چهره‌های سیاسی و نیز وزیر خارجه‌ی امریکا صورت گرفته تا دو طرف روی یک حکومت همه‌شمول توافق کند، اما این تلاش‌ها تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала