وزارت صحت: جمع شدن مردم برای گرفتن نان خطرناک است

© Photo / Government Media and Information Centerوزارت صحت افغانستان: جمع شدن مردم برای گرفتن نان خطرناک است
وزارت صحت افغانستان: جمع شدن مردم برای گرفتن نان خطرناک است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان جمع شدن مردم برای گرفتن نان را خطرناک و ضرر آن را بیشتر از فایده آن می داند.
دولت افغانستان به نیازمندان شهر کابل نان توزیع می کند - اسپوتنیک افغانستان
دولت افغانستان به نیازمندان شهر کابل نان توزیع می کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت صحت عامه افغانستان هشدار میدهد، که گرد آمدن مردم برای گرفتن چند نان  در برابر نانوانی‌ها، خطر آلوده شدن آنان را به ویروس کرونا افزایش داده است.

وزارت صحت افغانستان می گوید، که در پنج روز اخیر این ویروس با سرعت در میان مردم گسترش یافته است و با سرعت به شیوع اش ادامه می دهد.

وحید الله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان گفت: "پنج قرص نان داده می شود و تجمعات زیاد می شود و از مفاداش کرده زیان اش بیشتر است چون فعلن ویروس در جامعه به شکل بسیار سریعی گردش می کند".

وزارت صحت عامه می گوید، که از ۵۰۰  تن در بخش های از پایتخت در چندین روز اخیر نمونه گرفته شده بود که نتایج یک ۱۵۶ تن آنان مثبت شناسایی شده اند.

در همین حال، شماری از شهروندان کشور از نبود یک راه کار مناسب  برای توزیع نان انتقاد می‌کنند و می‌گویند که این شیوه بیماری کووید نزده را در میان خانواده‌ها افزایش خواهد داد.

محمد بشیر، باشنده کابل گفت: "مردم به خاطر ده دانه نان مریضی را با خود خانه میبرند چون بیکاری است".

غلام بهاوالدین، باشنده دیگر گفت: "ده دالر سر فی نفر حواله است، خانه ده نفر است ۱۰۰۰ دالر اما یا این جا  پنج دانه نان میدهند. داکتر عبدالله و اشرف غنی پول ها را در جیب خود میزنند".

اما شهرداری کابل می گوید، که هنگام گرفتن نان مردم  باید تدابیر بهداشتی را رعایت کنند.

محمد داوود سلطان زوی، شهردار کابل گفت: "این لست پیش از آن که ما این پروسه را آغاز بکنیم، این لست ساخته شده بود و متاسفانه مثل همه کارهای دیگر زمانی که عجله صورت میگیرد شاید نقایص وجود داشته باشد اما کوشش نهایی صورت می گیرد که این لست تکمیل شود و بهتر شود".

یادآوری می کنیم، که شهرداری کابل به دستور رئیس جمهور از ۲۵۰۰  نانوایی نان خشک توزیع می کند.

کشورهای دیگر برای کمک به شهروندانش پول را به حساب های بانکی آنها واریز می کنند تا از خطر آلوده شدن آنها به بیماری ویروس کرونا در امان بمانند، اما در افغانستان مسئولان با طرح های غیر علمی و بهداشتی به جای فایده به مردم ضرر می رسانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала