حکومت: روند رهایی زندانیان طالب به زودی تکمیل می‌گردد

© Photo / Government Media and Information Centerجاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی
جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمارهای دفتر شورای امنیت ملی نشان می‌دهد، که تاکنون 950 زندانی طالبان از بند آزاد شده اند. حکومت افغانستان می‌گوید روند رهایی زندانیان طالب بزودی تکمیل می‌گردد.

به گزارش اسپوتنیک، جاوید فیصل، سخن گوی دفتر شورای امنیت ملی می گوید که روند رهایی بخش نخست زندانیان طالبان از زندان های حکومت تا چند روز آینده، به پایان خواهد رسید.

بر بنیاد آمارهای دفتر شورای امنیت ملی، تاکنون 950 زندانی طالبان از بند حکومت آزاد شده اند و تا روزهای آینده در حدود 500 زندانی دیگر نیز، رها خواهند شد و شمار زندانیان که رها می شوند، 1500 زندانی می رسد.

فیصل افزود: "طالبان علاقمندی برای صلح ندارند و هر روز شاهد خشونت های شان هستیم و مردم افغانستان را به شهادت می رسانند."

روز گذشته، حکومت افغانستان 102 زندانی دیگر طالب را بر بنیاد فرمان رییس‌جمهور، آزاد کرده‌است.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
شاهین: روند آزادی زندانیان ما باید تسریع شود

در همین حال، سهیل شاهین، سخن گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از رهایی این زندانیان طالب استقبال می کند  و می گوید که برای آغاز گفتگوهای میان افغانان باید روند رهایی زندانیان، سرعت بخشیده شود.

اعضای پیشین گروه طالبان می گویند که با رهایی زندانیان، طالبان خشونت ها در کشور کاهش خواهند یافت.

آنها می‌گویند، هئیت مذاکره کننده صلح با طالبان آماده گی های لازم را گرفته اند و ما منتظر هدایات رهبری نظام جمهوری اسلامی افغانستان و همچنان تعین زمان و مکان برای آغاز مذاکرات هستیم."

شماری از چهره های سیاسی و اعضای پیشین گروه طالبان نیز در این نشست رهایی زندانیان را از سوی حکومت و گروه طالبان گامی برای کاهش خشونت ها در کشور می دانند.

گروه طالبان تاکنون از رهایی بیش از 110 زندانی حکومت خبر داده است. انتظار می رود با پایان تبادلۀ زندانیان، گفتگوهای میان افغانان آغاز شوند

بر بنیاد توافق‌نامه امریکا و گروه طالبان، دولت افغانستان باید 5 هزار زندانی طالب و گروه طالبان هزار زندانی دولتی را به‌عنوان پیش‌شرط آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آزاد کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала