رهایی یک گروه دیگر طالبان از زندان پلچرخی

© Photo / Twitter/Javid Faisalزندانیان
زندانیان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی کشور از رهایی یک گروه 52 نفر زندانیان طالبان از زندان پلچرخی خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرد که در دهمین دور رهایی زندانیان گروه طالبان، 52 زندانی این گروه به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای صلح و مهار ویروس کرونا، آزاد شده‌اند.

جاوید فیصل، سخنگوی ‌دفتر شورای امنیت ملی در تویتی نوشته است که این زندانیان روز گذشته (سه‌شنبه، 16 ثور) بر اساس فرمان محمد اشرف غنی از زندان پلچرخی آزاد شده‌اند.

آقای فیصل همچنان نوشته است که در آزادی این زندانیان، سن، وضعیت صحی و مدت حبس باقیمانده ‌‌شان در نظر گرفته شده است. به این ترتیب، تا کنون 950 زندانی طالبان از زندان‌های ولایت مختلف کشور آزاد شده‌اند.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی  - اسپوتنیک افغانستان
حکومت: روند رهایی زندانیان طالب به زودی تکمیل می‌گردد

فیصل افزوده است که رهایی زندانیان طالبان برای امروز نیز ادامه دارد. او از طالبان نیز خواسته است که روند رهایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان و نیز غیرنظامیان را سرعت داده و خشونت‌ها را کاهش بدهند.

روز گذشته نیز دفتر شورای امنیت ملی از طالبان خواسته بود که خشونت‌ها را کاهش داده و پس از رهایی زندانیان، مذاکرات بین‌الافغانی را نیز آغاز کنند.

در همین حال، گروه طالبان نیز گفته است که تا کنون در هفت مرحله 132 زندانی دولت افغانستان را از زندان‌های ‌شان در ولایت‌های کندهار، لغمان و کندز آزاد کرده است.

رهایی زندانیان طالبان و دولت افغانستان در توافق‌نامه‌ صلح آمریکا و طالبان که در دهم حوت سال گذشته در قطر امضا شد، مطرح شده بود. قرار بود پنج ‌هزار زندانی طالب در ازای یک ‌هزار زندانی دولت افغانستان پیش از بیستم حوت آزاد شوند، اما این روند بنابر دلایلی تا کنون تکمیل نشده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала