دسترسی به «وای‌فای» رایگان در نقاط دوردست افغانستان به همکاری فیس‌بوک

© Flickr / Book Catalog / facebookfacebook
facebook - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی از همکاری شرکت فیسبوک در بخش‌های فنی، زیرساخت‌ها و ارائه خدمات وای‌فای رایگان در مناطق دوردست افغانستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در خبرنامه‌ای گفته‌است که محمد فهیم هاشمی؛ سرپرست وزارت مخابرات با مسؤولان شرکت فیسبوک در این باره گفتگو کرده‌است.

بر بنیاد خبرنامه، در این گفتگو مسؤولان فیسبوک گفته‌اند که در بخش‌های فنی، ایجاد زیرساخت‌ها و وای‌فای رایگان در مناطق دوردست افغانستان، با این وزارت همکاری می‌کنند.

آقای هاشمی در این نشست روی حمایت تخنیکی شبکه فیسبوک در افغانستان و حذف معلومات نادرست در مورد ویروس کرونا، در فضای این شبکه نیز تاکید کرده‌است.

بر بنیاد اعلام وزارت مخابرات، آموزش اشخاص، در قسمت استفاده از فیسبوک برای نشر اطلاعات دقیق و حذف صفحات اینترنتی و آدرس‌های نامعلوم که معلومات نادرست نشر می‌کنند، بخش دیگری از این گفتگو بوده‌است.

لازم به ذکر است که چندی پیش یک کمپاین اینترنتی به منظور رایگان‌شدن استفاده از فیسبوک در افغانستان از سوی خبرگزاری افق راه‌اندازی شده‌بود. بر بنیاد این کمپاین، فیسبوک در شماری از کشورها با استفاده از اینترنت رایگان، ارائه می‌شود؛ اما در افغانستان با وجود آنکه‌ نرخ اینترنت چندین برابر قیمت معمول در کشورهای همسایه و منطقه است، هنوز این امکان فراهم نشده‌است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала