کمک قطر در مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان

CC0 / Pixabay / کمک قطر در مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان
 کمک قطر در مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افغانستان بیش از یک میلیون دالر تجهیزات طبی از قطر دریافت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، وزارت صحت افغانستان اعلام کرده که این وزارت به ارزش بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دالر، تجهیزات و ضروریات طبی اهدایی از کشور قطر را دریافت کرده است.

وزارت صحت با نشر یک خبرنامه گفته است که این تجهیزات و ضروریات طبی، توسط بنیاد خیریه “الغرافه الشیخ علی بن عبدالله بن ثانی آل ثانی” قطر به دولت افغانستان کمک شده که امروز(چهارشنبه، ۱۷ثور) رسما به وزارت صحت‌ عامه تسلیم داده شده است.

زندانیان - اسپوتنیک افغانستان
رهایی یک گروه دیگر طالبان از زندان پلچرخی

بر اساس این خبرنامه، این تجهیزات و ضروریات طبی شامل ۵ پایه ماشین  پی سی آر، ۷ پایه ماشین ونتلاتور، ۶ پایه ماشین اکسیجن، ۱۰ پایه ماشین سکشن، یک پایه ماشین اکسری، کیت های تشخیصی و پی پی کیت، و ده‌ها قلم اجناس و نیازمندی های صحی دیگر در امر مبارزه با ویروس کرونا می‌باشد.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه در نشستی که به این مناسبت راه اندازی شده بود، این کمک را یکی از نیازمندی های اساسی در شرایط فعلی وزارت صحت‌ عامه دانست و گفت: “وزارت صحت‌عامه تجهیزات کمک شده از سوی کشور قطر را به خاطر بلند بردن ظرفیت تست های تشخیصی در ولایات دور افتاده(فراه، نیمروز و ولایت های دیگر)، تقویت درمان بیماران شفاخانه افغان ـ جاپان و دیگر شفاخانه ها و هم‌چنان فراهم نمودن ادویه از استاک‌های این شفاخانه به بیمارانی که بستری اند، استفاده خواهد کرد”.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала