بحران کرونا در افغانستان؛ 9 میلیون افغانی برای خرید قبر در تخار هزینه شده است

© وزارت داخله بحران کرونا در افغانستان؛ 9 میلیون افغانی برای خرید قبر در تخار هزینه شده است
بحران کرونا در افغانستان؛ 9 میلیون افغانی برای خرید قبر در تخار هزینه شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی ولایت تخار امروز گفته است که قبر خریداری کرده‌ایم تا بیمارانی که در پی ابتلا به ویروس کرونا جان می‌دهند، دفن شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، عبدالحق شفق، والی تخار در نشست خبری امروز (پنج‌شنبه، 7مه) گفته است حکومت افغانستان برای مبارزه با ویروس کرونا به این ولایت 104 میلیون افغانی اختصاص داده است.
در این نشست، آقای شفق گفته است که از پول اختصاص داده شده برای مبارزه با کرونا به مبلغ نو میلیون افغانی برای خریداری قبر برای اشخاصی که به اثر این بیماری وفات می‌کنند هزینه شده است.

والی هرات: در حال آماده‌کردن قبر استیم - اسپوتنیک افغانستان
والی هرات: در حال آماده‌کردن قبر استیم

والی تخار در ادامه افزوده است که از این مقدار پول، 14 میلیون افغانی هزینۀ ترمیم شفاخانه ویژۀ بیماران ویروس کرونا شده است. وی گفته است در صورتی که ضعیت شکل عادی را به خود بگیرد این شفاخانه به شفاخانه نسایی ولادی تبدیل خواهد شد.
گفتنیست که تاکنون 13 هزار و 420 نمونۀ مشکوک به ویروس همه‌گیر کرونا آزمایش شده که از این میان چهل تن در شفاخانه بستری هستند و 30 تن دیگر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.
بر اساس آمار وزارت صحت عامه افغانستان تا هنوز 4 تن به اثر بیماری کرونا در ولایت تخار جان‌های خود را از دست دادند و 2 تن دیگر صحتمند شدند.
تا هنوز 3563 تن در افغانستان به ویروس همه‌گیر کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، 467 نفر صحت یافتند و 106 تن دیگر جان‌های خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала