خلیل‌زاد پس از سفر به هند به پاکستان رفت

© Photo / Twitter/US4AfghanPeaceخلیل‌زاد پس از سفر به هند به پاکستان رسید
خلیل‌زاد پس از سفر به هند به پاکستان رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان که دور تازه از سفرهایش را به کشورهای منطقه آغاز کرده است، پس از چاشت امروز به پاکستان رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، قرار است زلمی خلیل‌زاد نمانیده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان با مقام‌های پاکستانی در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کند.

خلیل‌زاد در این دور از سفرش نخست به قطر رفت و با ملابرادر، معاون سیاسی گروه طالبان دیدار کرد. پس از آن به هند رفت و با مقام‌های هندی از جمله وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی هند دیدار و درباره صلح افغانستان گفت‌وگو کرد.

خلیلزاد به هند سفر کرد - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد به هند سفر کرد

آقای خلیل‎زاد شب گذشته در تویترش نوشت که در دیدار با ملابرادر در باره سرعت بخشیدن مبادله زندانیان میان حکومت و طالبان و پیشرفت در آغاز گفتگوهای بین الافغانی تاکید کرده است.

زلمی خلیل‌زاد بر کاهش بی درنگ خشونتها و برقراری آتش بس در افغانستان تاکید کرده است.

در همین حال وزارت دولت در امور صلح افغانستان می گوید که حکومت انتظار دارد با رهایی زندانیان طالبان، آتش بس تامین شود.


ناجیه انوری سخنگوی، وزارت دولت در امور صلح گفت: "افغان‌ها توقوع دارند که آغاز روند آزاد سازی زندانیان فضایی اعتماد را برای آتش‌بس و آغاز مذاکرات فراهم سازد".

سمیع یوسفزی، خبرنگار آزاد نیز بیان داشت: "امریکا هر دو گزینه را در دست دارد؛ می‌تواند دلیل بیاورد که توافقی‌که بین طالبان و امریکا صورت امضا شده‌است تقریبأ عملی شده‌است و بر یکدیگر عملیات راه اندازی نمی‌کنند ولی اگر ذهنیت امریکا تغییر کرده باشد و نمی‌خواهد که از افغانسان بیرون شوند در آن‌صورت هم دلیل دارند که بگویند طالبان به مذاکرات با دولت افغانستان حاضر نشدند".

حکومت افغانستان کاهش خشونت و آتش بس را پیش شرط رهایی زندانیان طالبان اعلام کرده است اما با آن که خشونت ها ادامه دارند دفتر شورای امنیت ملی گفته است که به زودی بخش نخست زندانیان طالبان شامل 1500 تن از زندانی، از زندان های حکومت پایان می‌یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала