طالبان درخت‌های مسیر خان‌آباد - کندز را قطع کردند + تصاویر

© Sputnik / Artur Lebedev /  مراجعه به بانک تصاویر Цветущее дерево мимозы на фоне заснеженных гор в Сочи
Цветущее дерево мимозы на фоне заснеженных гор в Сочи - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان می‌گویند که این گروه به دستور شرکت برشنا حدود 300 درخت را درمسیر خان‌آباد – کندز قطع نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل،  سه روزی پیش طالبان حدود 300 درخت را در مسیر خان‌آباد – کندز قطع کردند. با گذشت سه روز از این روی‌داد، شماری از باشنده‌گان کندز در گفت‌وگو با سلام‌وطندار می‌گویند که هنوز هم قطع درختان سبز از سوی طالبان در این مسیر ادامه دارد.

باشندگان منطقه لودین شهر کندز به رسانه ها گفته‌اند که طالبان چندی پیش به آنان هشدار داده بود تا این درختان را خودشان قطع کنند، در غیر صورت افراد آنان دست به کار خواهند شد.

به‌گفته آنها، طالبان از دو روز به این‌سو حدود هزار درخت را در بخش‎های از این شهر – لودین، ملرغی، و خواجه غلطان – بدون رضایت مردم، بی‌رحمانه قطع کرده‌اند. او می‌گوید که باشنده‌گان این مناطق جز سر تسلیمی با طالبان، کاری نمی‌توانند انجام دهند.

حشمت‌الله جلیلی، رئیس محیط‌زیست کندز دراین رابطه ابراز داشت‌ که افراد گروه طالبان درختان 10 الی 15 کیلومتر این مسیر  – خان‌آباد-کندز – را قطع کرده‌اند و قطع درختان هنوز هم از سوی جنگ‌جویان این گروه ادامه دارد.

او می‌گوید که طالبان درختان قطع شده را به مناطق تحت کنترل‌شان انتقال می‌دهند.

عصمت‌الله مرادی، سخنگوی والی کندز می‌گوید که طالبان در کنار مرتکب شدن جنایات ضد بشری، اکنون دشمنی‌شان را با طبیعت و محیط زیست اعلام کرده‌اند و بی‌رحمانه به قطع درختان با پیشنۀ طولانی می‌پردازند.

گروه طالبان با نشر اعلامیه‌یی می‌گوید که درختان این مسیر به درخواست شرکت برشنا و توافق مردم محل قطع شده‌ است. طالبان گفته که درختان این مسیر سبب بهم خوردن کیبل و قطع شدن برق می‌شد.

شرکت برشنا این گفته هر را رد نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала