حکومت افغانستان تاکنون یک هزار زندانی طالبان را آزاد کرده است

© شورای امنیت حکومت افغانستان تاکنون یک هزار زندانی طالبان را آزاد کرده است
حکومت افغانستان تاکنون یک هزار زندانی طالبان را آزاد کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد، که تاکنون یک هزار زندانی طالبان از زندان های این کشور آزاد شده است.

آزادی 17 تن از زندانیان دولتی افغانستان در هرات توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان
آزادی 17 تن از زندانیان دولتی افغانستان در هرات توسط طالبان
به گزارش اسپوتنیک، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان نوشت: دولت جمهوری اسلامی افغانستان جهت پیشرفت در پروسه صلح و به هدف جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تا اکنون به اساس فرمان شماره اول رئیس جمهور محمد اشرف غنی 100 تن از زندانیان طالب را رها نموده است.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که 67 تن اخیراً شام‌گاه پنج‌شنبه از زندان مركزی پروان آزاد شدند و به این شمار زندانیان آزاد شده طالب به هزار تن می‌رسد.

همچنان شورای امنیت ملی افغانستان نوشته است، که دولت جمهوری اسلامی افغانستان با رهای این افراد یک‌بار دیگر تعهد دایمی خود مبنی بر صلح را واضح کرد، حالا نوبت طالبان است که در مطابق به توافقانه، روند رهایی زندانیان را سرعت بخشیده، افغانستانی کشی را متوقف و هر چه زودتر گفتگوهای رو در رو را آغاز نمایند.

کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس سرتاسری و دوام‌دار از خواست‌های اساسی افغان‌ها است و نیاز اساسی برای پروسه صلح پنداشته می‌شود، بناء طالبان باید در این مورد برای مردم افغانستان و جهان پاسخ بدهند.

تداوم خشونت‌ها از سوی طالبان به شکل فعلی به روند صلح کمک نمی‌کند، بل‌که این را نسبت به گذشته بیشتر به خطر می‌اندازد و خشونت‌های غیر قابل توجیه توسط آن‌ها ممکن است که سبب سبوتاژ پروسه فوق گردد.
این در حالی است، که طالبان نیز تاکنون 143 زندانی دولت افغانستان را در ولایت‌های کندهار، لغمان، کندز و بادغیس آزاد کرده‌است.
یادآوری می کنیم، که رهایی زندانیان طالبان و دولت افغانستان در توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان که در دهم حوت سال گذشته در قطر امضا شد، مطرح شده بود.
قرار بود پنج‌هزار زندانی طالبان در ازای یک‌هزار زندانی دولت افغانستان پیش از بیستم حوت آزاد شوند، اما این روند بنابر دلایلی تا کنون تکمیل نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала