آمریکا: اگر حملات متوقف نشود خروج از افغانستان را بازبینی می‌کنیم

© AP Photo / Hussein Sayedآمریکا: حملات متوقف نشود خروج از افغانستان را ارزیابی مجدد می‌کنیم
آمریکا: حملات متوقف نشود خروج از افغانستان را ارزیابی مجدد می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد پست معاونت سیاسی وزارت دفاع آمریکا گفت: اگر طالبان به حملات خود به نیروهای دولتی افغانستان ادامه دهند، ممکن است مجددا برنامه ریزی خود در این کشور را ارزیابی کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، نامزد منتخب معاون وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه به کمیته خدمات مسلح سنای این کشور گفته است که اگر طالبان به حملات خود به نیروهای دولتی افغانستان ادامه دهند، ممکن است ایالات متحده مجددا برنامه ریزی خود در این کشور را ارزیابی کند، حتی اگر طالبان به نیروهای آمریکایی حمله نکرده باشند.

جیمز اندرسون» نامزد پست معاونت سیاسی وزارت دفاع آمریکا به کمیته نیروهای مسلح سنا گفت که پنتاگون به کاهش نیروهای مستقر در افغانستان به 8 هزار و 600 نفر ادامه می‌دهد اما طالبان حمله علیه نیروهای افغان را متوقف نکند وضعیت مورد «ارزیابی مجدد» قرار می‌گیرد.

امریکا از نشر آمار حملات طالبان خودداری می کند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از نشر آمار حملات طالبان خودداری می کند

به گزارش «ایرفورس مگزین»، این بررسی نه تنها می‌تواند روند کاهش نیروها را متوقف کند بلکه ممکن است شامل اعزام نیروهای اضافی به افغانستان شود.

اندرسون گفت که طالبان از حمله به نیروهای آمریکایی و شهرهای بزرگ خودداری کرده اما حملاتش را علیه نیروهای افغان شدت داده است.

وی افزود: می‌خواهیم در حال حرکت به جلو همه شرایط را دوباره ارزیابی کنیم، امیدوارم که توافق فرو نپاشد؛ طالبان تاکنون دستکم به بخشی از تعهد نشان داده است و امیدوارم به بخش‌های باقی‌مانده نیز احترام بگذارد.

وی تصریح کرد که اگر طالبان به توافقنامه قطر پایبند نباشد «دوباره ارزیابی خواهیم کرد و کاری را که باید انجام خواهیم داد».

در توافق صلح با طالبان، کاهش سربازان آمریکایی از حدود 12 هزار به 8600 تن طی 19 هفته پس از امضای آن تعهد شده است.

با این حال، دولت افغانستان که تاکنون طالبان از پذیرش آن به عنوان دولت مشروع امتناع ورزیده، از این مذاکرات خارج شده و گفتگوهای جداگانه طالبان و کابل که قرار بود پس از امضای توافق نامه آغاز شود، برگزار نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала