پاسخ گروه طالبان به نگرانی هند

© Sputnik / Z.Mپاسخ گروه طالبان به نگرانی هند
پاسخ گروه طالبان به نگرانی هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان درباره نگرانی هند از قدرت گرفتن آنان و سهیم شدن در دولت آینده افغانستان به این کشور پاسخ داد.
Special Representative for Afghanistan Reconciliation Zalmay Khalilzad - اسپوتنیک افغانستان
خلیل‌زاد: هند باید مستقیما نگرانی هایش را با طالبان مطرح کند

به گزرش اسپوتنیک، رسانه های افغانستان امروز یکشنبه به نقل از«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نوشت، که وی منتظر تماس رسمی هند با این گروه نمانده و به یک رسانه هندی گفته است، که این گروه بر اساس منافع ملی و احترام متقابل با کشورهای دیگر رابطه خواهند داشت.

وی افزوده است، که طالبان می‌ خواهد با کشورهای همسایه از جمله هند روابط مثبتی برقرار کند و ما از سهم و همکاری هند در بازسازی آینده افغانستان استقبال می‌کنیم.

شاهین در واکنش به نگرانی هند در مورد قدرت گرفتن طالبان در آینده، گفته است، که طالبان هیچ برنامه‌ای فراتر از مرزهای افغانستان ندارد.

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان در دور تازه‌ای از سفرهای خود به کشورهای منطقه روز جمعه در هند با مقامات این کشور گفت‌وگو کرد.

خلیل‌زاد دو روز پیش در مصاحبه با  یک رسانه‌ هندی گفته بود، که هند نقش مهمی را در پیشرفت افغانستان داشته، اما در تلاش‌های بین‌المللی صلح نقشی بازی نکرده است.

به گفته‌ی خلیل‌زاد، هند و افغانستان با هم روابط تاریخی دارند. گفت‌وگو بین هند و طالبان و مطرح شدن نگرانی هند در رابطه با تروریسم مهم است که بین طرفین مطرح شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала