کنفرانس ویدیوئی اتمر با نمایندگان سازمان همکاری های اسلامی

© Sputnik / Poyaمحمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه
محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت امور خارجه طی کنفرانس ویدیوئی با نماینده سازمان همکاری های اسلامی و سفرای کشورهای عضو این سازمان در افغانستان صحبت نمود

اسپوتنیک به نقل از mfa.gov.af، محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه، با نماینده و سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی مقیم کابل از طریق ویدیو کنفرانس صحبت و تبادل نظر نمود.

آقای اتمر به نماینده و سفرای کشور های عضو سازمان در مورد پیشرفتها و تحولات اخیر سیاسی در افغانستان، مبارزه حکومت افغانستان با شیوع ویروس کرونا و نیازمندی های مالی و تخینکی افغانستان و تلاش های جمهوری اسلامی افغانستان در روند صلح معلومات مفصل دادند.

رایزنی ظریف با حنیف اتمر درباره تفاهم سیاسی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
رایزنی اتمر با ظریف درباره حادثه غرق شدن افغان‌ها در مرز ایران

آقای اتمر از کمک‌های کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به محصلین، پناهجویان، مهاجرین و زندانیان افغان مقیم آن کشورها در دوران شیوع ویروس کرونا قدردانی نموده و خواستار ادامه این همکاری ‌ها گردید.

همچنین آقای اتمر از کشور های همسایه در زمینه حفظ و توسعه تجارت و ترانزیت با تاجران افغانستان و فعال نگهداشتن مسیر ترانزیت کالا در بنادر و گمرکات آن کشور ها تشکری نموده، از سفرای سه کشور ازبکستان، پاکستان و قزاقستان خواهش نمود تا بمنظور تامین هر چه بهتر امنیت غذایی شهروندان افغانستان، در زمینه واردات مواد غذایی با تاجران افغان همکاری نمایند. ایشان از این کشور ها تقاضا به عمل آورد تا جهت رفع کمبود وسایل طبی و مواد غذایی، افغانستان را بالوسیله کمک ‌های مالی اضطراری از طریق بانک توسعه اسلامی و دیگر منابع حمایت نمایند.

درخواست اتمر از چین برای حمایت از آتش‌بس  در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
خواست اتمر از چین برای حمایت از آتش‌بس در افغانستان

سرپرست وزارت خارجه با قدردانی از ایفای نقش موثر سازمان همکاری‌ های اسلامی در امر تامین صلح پایدار در افغانستان افزود، که حمایت این سازمان از آتش بس بشردوستانه، آغاز عاجل مذاکرات صلح، تبادله زندانیان میان گروه طالبان و دولت افغانستان و تقویت جمهوریت اسلامی در افغانستان، تاثیرات تعیین کننده در پی خواهد داشت.

آقای اتمر در ادامه از سازمان همکاری‌های اسلامی تقاضا نمود تا با برگزاری کنفرانسی از جانب این سازمان با مشارکت علمای جهان اسلام، از روند صلح افغانستان حمایت نموده و طالبان را برای پیوستن به روند صلح تشویق نمایند.

در این کنفرانس ویدیوی، نماینده و سفرای کشور های عضو سازمان همکاری ‌های اسلامی در مورد حمایت از روند صلح، تامین امنیت غذایی شهروندان افغانستان و کمک در امر مبارزه با ویروس کرونا ابراز آمادگی نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала