واکنش وزارت خارجه آمریکا به حملات اخیر تروریستی در افغانستان

© REUTERS / Leah Millisواکنش وزارت خارجه آمریکا به حملات اخیر تروریستی در افغانستان
واکنش وزارت خارجه آمریکا به حملات اخیر تروریستی در افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن حملات تروریستی روز سه‌شنبه در کابل و ننگرهار، از دولت افغانستان و گروه طالبان خواست برای مجازات کردن عاملان این حملات با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات تروریستی روز سه‌شنبه به کابل و ننگرهار در افغانستان، این «حملات وحشیانه» را به شدت محکوم کرد.

پامپئو با صدور بیانیه‌ای درباره حمله به شفاخانه "دشت برچی" در کابل گفت: «هر حمله‌ای به افراد بی‌گناه نابخشودنی است، اما حمله به زنان باردار و کودکانی که در بیمارستان مأمن گزیده بودند، شرارت محض است».

انفجار در یک مراسم جنازه در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
انفجار در یک مراسم جنازه در ننگرهار

وی با بیان اینکه حمله تروریست‌ها به حاضران در مراسم تشییع جنازه در ننگرهار فقط با هدف تفرقه انداختن بین جامعه افغانستان است، اظهار داشت: «ما توجه داریم که طالبان ضمن تکذیب دست داشتن در این حملات، آنها را به عنوان جنایات فجیع محکوم کرد».

وزیر خارجه آمریکا سپس در ادامه خواستار همکاری بیشتر دولت افغانستان و گروه طالبان شد: «دولت افغانستان و گروه طالبان باید برای مجازات کردن عاملان این حملات، با یکدیگر همکاری کنند».

پمپئو همچنین اضافه کرد: «تا زمانی که کاهش پایداری در خشونت‌ها و پیشرفت کافی در توافق صلح مذاکره‌شده انجام نگیرد، افغانستان در برابر تروریسم آسیب‌پذیر خواهد بود».

ظهر روز سه‌شنبه (12می) مسئولان محلی در ولایت ننگرهار اعلام کردند در حمله انتحاری در مراسم تشییع جنازه «شیخ اکرم»، از فرماندهان پلیس محلی شهرستان کوزکنر، 24 نفر از جمله عبدالله ملک‌زی، عضو شورای ولایتی این ولایت کشته شده‌اند.

 گروه طالبان مسوولیت این رویداد ها را به عهده نگرفته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала