کابلوف: دستور رئیس جمهور غنی برای حمله به طالبان می تواند مانع آغاز مذاکرات "میان افغان‌ها" شود

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر П/к специального представителя президента РФ по Афганистану З. Кабулова
П/к специального представителя президента РФ по Афганистану З. Кабулова - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده رئیس جمهور و مدیر شعبه آسیایی وزارت امور خارجه روسیه حملات تروریستی اخیر در کابل و ننگرهار را محکوم و آنها را «غیر انسانی و ظالمانه» دانست.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور پوتین و مدیر شعبه دوم آسیایی  وزارت امور خارجه روسیه با نشر بیانیه‌ای حملات اخیر تروریستی در شفاخانه "برچی" کابل و حمله به مراسم تدفین در ننگرهار را به شدت محکوم نمود.

در بیانیه  نماینده وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «مسکو حملات تروریستی اخیر در افغانستان را "به دور از انسانیت و ظالمانه " می داند و آنها را به شدت محکوم می کند».

در بیانیه خاطرنشان شده كه طالبان دخالت خود در این حملات را رد كردند.

واکنش طالبان به دستور رئیس جمهور غنی در مورد رویکرد تهاجمی به نیرو های امنیتی  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش طالبان به دستور رئیس جمهور غنی در مورد رویکرد تهاجمی به نیرو های امنیتی

این دیپلمات ارشد روسیه در ادامه همچنان تأکید کرد: "طالبان منطقی برای انجام چنین حملات تروریستی "پرسر و صدا" ندارند، بلکه  این گروه داعش است که از هر طریق  ممکن می خواهد وضعیت در افغانستان را بی ثبات کند."

 کابلوف ضمن اظهار نظر در مورد تصمیم رئیس جمهور افغانستان  در خصوص رویکرد تهاجمی ارتش گفت: "از سرگیری خصومت ها دوباره ایجاد موانع برای شروع مذاکرات بین افغان‌ها در این‌کشور است".

در بیانیه نماینده رئیس جمهور روسیه برای افغانستان، گفته شده که دستور رئیس جمهور غنی در خصوص رویکرد تهاجمی به نیرو های امنیتی افغانستان، توافقنامه صلح را تهدید و مانع برگزاری نشست میان افغان‌ها خواهد شد.

 در عین حال ، این دیپلمات روسیه تأکید کرد که مقامات افغانستان باید توجه بیشتر شان را بر روی مبارزه با جنگجویان گروه داعش که در تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع در این کشور هستند؛ متمرکز کنند.

پیش از ظهر روز گذشته (23ثور) چهار مهاجم به شفاخانه و زایشگاهی که توسط پزشکان بدون مرز تامین می شود، در منطقه «تانک تیل» در غرب کابل هدف حمله قرار گرفت و مهاجمان به طرف زنان و کودکان شلیک کردند.

پس از گذشت دقایقی، نیروهای پلیس وارد این شفاخانه شده و عملیات نجات گرفتاران و پاک‌سازی ساختمان این بیمارستان را از وجود مهاجمان مسلح آغاز کردند.

این نیروها حدود 100 غیرنظامی را از زایشگاه خارج کرده و زخمی ها را نیز به به سایر شفاخانه ها انتقال دادند.

منابع خبری از ولایت ننگرهار نیز گزارش داده اند که شمار کشته‌های انفجار در مراسم تشییع جنازه یک فرمانده پلیس محلی به 24 نفر و شمار زخمی ها هم به 55 تن رسیده است

  رئیس ‌جمهور غنی در واکنش به حمله‌های اخیر در کابل و‌ ننگرهار و حمله در لغمان، به نیروهای دولتی دستور داد تا از حالت «دفاعی فعال» به حالت تهاجمی در بیایند. 

آقای غنی در یک سخنرانی  «خطاب به ملت» ، از نیروهای امنیتی خواست حمله‌ها بر طالبان را از سر بگیرند. رییس‌جمهور غنی گفت که طالبان همواره صدای صلح را نشنیده گرفته‌اند و بر خشونت ادامه داده‌اند. 

طالبان در اعلامیه‌‌ای ، حملات کابل و ننگرهار را به گروه داعش نسبت داده و گفته‌اند که «حملات ملیشه‌های داعشی را که مردم ملکی در آن هدف قرار داده شدند، با جدیت تقیبح» می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала