روسیه از عملی نشدن توافق‌نامه صلح ابراز نگرانی می‌کند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه از عملی نشدن توافق‌نامه صلح خشنود نیست
لاوروف: روسیه از عملی نشدن توافق‌نامه صلح خشنود نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه تاکید می کند که روسیه از اجرای نشدن توافق نامه صلح خشنود نیست و کشورش آماده همکاری می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می گوید که روسیه از عملی نشدن توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان خشنود نیست، و آماده همکاری می‌باشد.

او در یک نشست مطبوعاتی گفت: "از توافق نامه به دست آمده میان امریکا و گروه طالبان استقبال کردیم، از آنچه که هشدار دادیم از مشارکت فعالانه همسایگان بود، تا آنها نیز بتوانند منافع خود را تضمین کنند. از اجرایی نشدن توافق‌نامه خشنود نیستیم، ما دلایلی که این اتفاق می افتد را می بینیم و آماده هستیم تا برای حل آن همکاری نمایم".

ادامه کار در چارچوب فرمت مسکو؛ دستیابی به توافق سیاسی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ادامه کار در چارچوب "فرمت مسکو"؛ دستیابی به توافق سیاسی در افغانستان

پس از 18 سال جنگ در افغانستان، نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان، زلمی خلیل‌زاد با معاون دفتر سیاسی طالبان ملا برادر توافق‌نامه صلح را در دوحه پایتخت قطر به امضا رسانیده اند. بر بنیاد این توافق نامه رهایی 5000 هزار زندانی پیش شرط آغاز گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان و طالبان بود. انتظار می‌رفت با امضای این توافق‌نامه میزان خشونت‌ها از سوی گروه طالبان کاهش یابد، اما نه تنها کاهش نیافت بلکه بیشتر شد.

روز گذشته، (12، می)، در نتیجه‌ی دو حمله‌ی تروریستی در کابل و ننگرهار، حدود ۵۰ نفر جان باختند و دست‌کم ۹۰ نفر دیگر زخمی شدند.

در واکنش به حملات تروریستی، محمد اشرف غنی در واکنش به حملات انتحاری روز گذشته و تشدید حملات طالبان به نیروهای امنیتی افغان فرمان داد تا با تغییر وضعیت از حالت تدافعی به حالت تهاجمی، مواضع طالبان و دیگر گروه‌ها را هدف قرار دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала