کمیسیون حقوق بشر حمله در کابل و ننگرهار را جنایت جنگی علیه بشریت خواند

© حقوق بشر کمیسیون حقوق بشر حمله در کابل و ننگرهار جنایت جنگی علیه بشریت خواند
   کمیسیون حقوق بشر حمله در کابل و ننگرهار جنایت جنگی علیه بشریت خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان ضمن محکوم کردن حمله‌های روز گذشته در کابل و ننگرهار، گفته است این حملات جنایت جنگی علیه بشریت می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون حقوق بشر امروز(چهارشنبه، ۲۴ثور) با نشر یک خبرنامه گفته است که این کمیسیون “هدف قراردادن تأسیسات عامه و صحی و اجتماع مردمی را بر اساس حقوق بشردوستانه بین‌المللی، به‌ویژه بر بنیاد کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو و اساسنامه محکمه جزایی بین‌المللی، از مصداق‌های آشکار جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت می‌داند”.

واکنش کمیسیون حقوق بشر به غرق شدن مهاجرین افغان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش کمیسیون حقوق بشر به غرق شدن مهاجرین افغان

این کمیسیون گفته که بر اساس آمار ابتدایی، در نتیجه حمله مهاجمان بر شفاخانه ملی ۱۰۰ بستر دشت برچی کابل، ۱۴ تن به شمول ۱۱ زن، یک مرد و دو کودک کشته و ۱۶ تن دیگر، شامل پنج کودک و پنج زن زخمی شده‌اند؛ اما آمار وزارت صحت عامه نشان می دهد که در این رویداد ۲۴ غیرنظامی کشته شده و ۱۶ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

در عین حال، در رویدادی دیگر، در ولسوالی خیوه ولایت ننگرهار بر اثر یک حمله تروریستی در جمع نمازگزاران یک مراسم تشییع جنازه، ۲۴ غیرنظامی کشته و ۶۸ غیرنظامی دیگر به شمول دو کودک زخمی شده‌اند.

کمیسیون حقوق بشر از دولت خواهان شناسایی عاملان و تعقیب عدلی آن‌ها و نیز محاکمه افراد قبلا دستگیر شده که متهم به جنایات جنگی‌اند، گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала