کشته شدن مسافران افغانستان در خاک ایران؛ تحقیقات کمیساران سرحدی دو کشور آغاز شد

© وزارت خارجه افغانستانکشته شدن مسافران افغانستان در خاک ایران؛ تحقیقات کمیساران سرحدی دو کشور آغاز شد
کشته شدن مسافران افغانستان در خاک ایران؛ تحقیقات کمیساران سرحدی دو کشور آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان گفته است که کمیساران سرحدی افغانستان و ایران کار تحقیق مشترک خویش را آغاز کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه اسلامی افغانستان با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرده است کمیساران سرحدی افغانستان و ایران کار تحقیق مشترک خویش را به هدف دریافت حقایق پیرامون کشتار کارجویان افغان در سرحد میان دو کشور، در محل حادثه آغاز نمودند.

واکنش پدرام به گفته‌های مایک پمپئو به ماجرای مرز افغانستان-ایران - اسپوتنیک افغانستان
واکنش پدرام به گفته‌های مایک پمپئو به ماجرای مرز افغانستان-ایران

خبرنامه این وزارت می‌افزاید که تحقیقات مشترک در یک فضای مساعد آغاز گردیده و کمیساران سرحدی هردو کشور روی اسناد، مدارک و شواهد در محل حادثه کار مینمایند.
وزارت خارجه افغانستان می‌گوید که قرار است نتایج این تحقیقات به اطلاع رهبری دولتین رسانیده شود تا جزییات حادثه تشخیص و در روشنی آن اقدامات بعدی روی دست گرفته شود.
این درحالیست که چند روز پیش سید عباس موسی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود که ررسی سریع و دقیق حادثه در دستورکار نهادهای ذیربط قرار گرفت.بر اساس گزارشهای تایید شده که از مرزبانی جمهوری اسلامی ایران دریافت شده است در تاریخ مورد نظر و در محدوده ادعایی نه تنها چنان واقعه ای رخ نداده و مواجهه ای از هیچ نوع میان نیروهای جمهوری اسلامی ایران با اتباع افغان رخ نداده- چه رسد به ادعاهای ناظر بر انتقال افراد به اردوگاه یا رفتارهای دور از شان انسانی- بلکه در آن زمان به دلیل شرایط خاص جوی در منطقه حتی هیچگونه ورود اتباع افغان به خاک جمهوری اسلامی ایران ثبت نشده است.
یادآوری می‌کنیم که چندی پیش شماری از شهروندان کشور که به‌گونه‌ی قاچاقی از دهانه ذوالفقار ولایت هرات به کشور ایران سفر کرده بودند، ادعا کردند که مرزبانان ایرانی افزون بر شلیک، آنها را مجبور ساخته که خود را به رودخانه هریرود پرتاب کنند. به گفته‌ی آنان، از مجموع 57 نفر، بیش از بیست نفر در آب غرق و یا ناپدید شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала