کرونا در زندان‌های افغانستان: ابتلای 50 زندانی و کارمند

© East News / Muhammed Muheisenکرونا در زندان‌های افغانستان: ابتلای 50 زندانی و کارمند
کرونا در زندان‌های افغانستان: ابتلای 50 زندانی و کارمند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زندانیان مبتلا به ویروس کرونا در زندان پلچرخی همه روزه از سوی تیم صحی مسوول در این زندان مراقبت می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، دامنه شیوع ویروس کرونا در افغانستان هر روز گسترده‌تر می‌شود و بیماری برخاسته از این ویروس به بخش‌های مختلف کشور سرایت می‌کند. 

ویروس کرونا اکنون به زندان‌های کشور نیز رسیده‌است. بربنیاد آمارها از 600 زندانی و کارمند زندان‌ها در کشور که آزمایش کرونا شده‌اند، 50 تن به این ویروس آلوده شده‌اند. 

زندان پلچرخی کابل - اسپوتنیک افغانستان
ویروس کرونا به زندان «پلچرخی» هم رسید؟

شماری از این افراد آلوده در بزرگ‌ترین زندان کشور، پلچرخی کابل، استند.

فرهاد بایانی، سخن‌گوی اداره تنظیم زندان‌ها گفت: «از میان این مبتلایان وضع صحی پانزده تن شان دوباره بهبود یافته‌اند و وضع صحی سایر مبتلایان نیز قناعت بخش است و تاکنون هیچ رویداد فوتی نداریمL.

زندانیان آلوده در تجریدگاه 250 بستر زندان پلچرخی نگهداری می‌شوند و کارمندان زندان می‌گویند که در صورت افزایش شمار رویدادهای مثبت ویروس کرونا در میان زندانیان، ظرفیت این تجریدگاه را به یک هزار بستر افزایش خواهند داد.

زندانیان مبتلا به ویروس کرونا در زندان پلچرخی همه روزه از سوی تیم صحی مسوول در این زندان مراقبت می‌شوند.

گروه صحی مسوول در این زندان، به هر سلول زندانیانی مبتلا به ویروس کرونا مراجعه می‌کند تا از چگونگی وضع صحی زندانیان آلوده با ویروس آگاه شوند.

احمد یوسف، زندانی آلوده به ویروس کرونا در پلچرخی گفت: «دکتران هر روز از ما دیدن می‌کنند و روزانه برای ما دوا هم توزیع می‌کنند و غذاهای ما نیز منظم می‌رسند».

کارمندان صحی مسوول در این زندان پلچرخی می‌گویند که هرگونه داروی مورد نیاز برای این بیماران در اختیار آنان قرار داده شده‌است.

غلام صدیق هاشمی، مسوول تیم صحی در زندان پلچرخی بیان داشت: «این زندانی در بلاک هفت زندان پلچرخی قرنطین شده‌اند و داروهای شان بربنیاد برنامه وزارت به آنان توزیع می‌شود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала