استقبال دبیرکل ناتو از امضای توافق نامه میان غنی و عبدالله

© فیسبوک عبدالله استقبال دبیرکل ناتو از امضای توافق نامه میان غنی و عبدالله
استقبال دبیرکل ناتو از امضای توافق نامه میان غنی و عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو از امضای توافق نامه سیاسی میان رئیس جمهور افغانستان و رئیس شورای عالی مصالحه ملی این کشور استقبال کرد.
اعلامیه مطبوعاتی ارگ درباره جایگاه عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
اعلامیه مطبوعاتی ارگ درباره جایگاه عبدالله

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با انتشار خبرنامه ای از امضای توافق سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله استقبال کرد.

او نوشت: من از تصمیم رهبران سیاسی افغانستان برای حل اختلافات و پیوستن به تلاشها برای تشکیل دولت فراگیر استقبال می کنم.

او در ادامه نوشته است، که در بحبوبه گسترش ویروس همه گیر کووید-19 و خشونت مداوم طالبان در برابر همنوعان اش، از هر زمان دیگر اتحاد رهبران افغانستان برای قراری صلح در این کشور مهمتر است. ما از طالبان می خواهیم تا به تعهدات خود عمل کنند، خشونت را کاهش دهند، در مذاکرات داخل افغانستان شرکت کنند و برای صلح پایدار و منافع همه افغانستانی ها سازش های واقعی انجام دهند.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که همه طرف ها باید از این فرصت بی پیشینه برای صلح استفاده کنند. ما باید یک توافق جامع بسازیم تا به خشونت پایان دهد. از حقوق همه ای شهروندان افغانستان از جمله زنان پشتیبانی کند و برای یکبار و برای همیشه پناهگاه های امن تروریستان را از بین ببرد.

در پایان این خبرنامه آمده است، که متحدان و شرکای ناتو از طریق مأموریت آموزشی ما در زمینه پشتیبانی قاطع و با بودجه، کاملاً متعهد به امنیت و ثبات درازمدت افغانستان هستند.

یادآوری می کنیم، که پس از سه ماه کشمکش سیاسی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر نتیجه انتخابات ریاست ‌جمهوری، این دو امروز یک‌شنبه یک توافق سیاسی امضا کردند. 

بر اساس این توافقنامه، عبدالله عبدالله، ریاست شورای عالی مصالحه‌ ملی را به عهده می‌گیرد و اعضای تیمش در کابینه مشارکت خواهند داشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала