خرسندی وزارت خارجه ترکیه از آشتی سیاسی رهبران افغانستان

© Photo / A Aخرسندی وزارت خارجه ترکیه از آشتی سیاسی رهبران افغانستان
خرسندی وزارت خارجه ترکیه از آشتی سیاسی رهبران افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه ترکیه از حل بحران سیاسی میان رهبران افغانستان پس از چندین ماه ابراز خرسندی کرد.
استقبال دبیرکل ناتو از امضای توافق نامه میان غنی و عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
استقبال دبیرکل ناتو از امضای توافق نامه میان غنی و عبدالله

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار اعلامیه ای نوشت: ما خوشحالیم که بحران سیاسی افغانستان که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در 28 سپتامبر 2019 به میان آمده بود، با یک آشتی سیاسی که امروز (17 می) به دست آمده بین احزاب به تشکیل یک دولت با ثبات و فراگیر بیانجامد.

در ادامه این اعلامیه آمده است، که ما آرزو می کنیم که این آشتی با روشی عادلانه اجرا شود و روحیه مشارکت در دولت جدید افغانستان حاکم باشد. ما از همه بازیگران سیاسی در افغانستان دعوت می کنیم تا در چارچوب آشتی به دست آمده برای منافع مردم افغانستان با هماهنگی کار کنند و بر مذاکرات داخل افغانستان که صلح پایدار را برای این کشور به ارمغان خواهد آورد، تمرکز کنند.

این وزارت همچنان نوشته است، که به همین مناسبت، ما اعلام می کنیم که با دولت جدید برادر و دوست افغانستان کار خواهیم کرد، همانطور که با دولت های گذشته انجام دادیم.

یادآوری می کنیم، که پس از سه ماه کشمکش سیاسی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر نتیجه انتخابات ریاست ‌جمهوری، این دو امروز یک‌شنبه یک توافق سیاسی امضا کردند. 

براساس این توافقنامه، عبدالله عبدالله، ریاست شورای عالی مصالحه‌ ملی را به عهده می‌گیرد و اعضای تیمش در کابینه مشارکت خواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала