استقبال کرزی از توافق سیاسی غنی و عبدالله

© Sputnik / P. Mamaghaniحامد کرزی
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در مراسم امضای توافقنامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله گفت: امروز مطمئنا همه خوشحالیم که در یک فضای اتحاد و اتفاق ملی و همکاری مشترک به سوی صلح و آبادانی خاک مان به پیش می‌رویم.

وی افزود که آروز داشت در مجلس امروز گلبدین حکمتیار، رئیس حزب اسلامی نیز حضور می‌داشت، تا این کوشش را با اتفاق همگانی به پیش ببرند، اما ابراز امیدواری کرد که حکمتیار به وزدی جزو این کوشش همگانی ملی باشد.

عبدالله عبدالله، عبدالرب رسول سیاف،‌ حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
تلاش کرزی و سیاف برای میانجی‌گری میان ارگ و‌ سپیدار

کرزی تاکید کرد: می‌خواهیم هرچه زودتر کشور ما امن شود، امیدواریم نه از جانب دولت و نه از جانب طالبان، یک فیر/ تیراندازی دیگر هم در این خاک نشود.

حزب جمعیت اما گفته است که در توافق سیاسی غنی و عبدالله ساختار متمرکز قدرت حفظ شده و پذیرش آن برای این حزب به معنای عبور از خط سرخ و زیر پا گذاشتن اصل این حزب مبنی بر «توزیع افقی قدرت» است

حزب جمعیت اسلامی افغانستان اعلام کرده است که نتیجه‌ی اعلام‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری فاقد استندرد های لازم مشروعیت بوده و هر گونه حکومت برآمده از دل این انتخابات مشروعیت و اعتبار قانونی ندارد.

گفتنی است که محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله عصر روز گذشته (28 ثور) توافقنامه سیاسی برای حل تنش های انتخابات ریاست جمهوری امضا کردند.

بر اساس این توافقنامه، اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور باقی خواهد ماند و عبدالله عبدالله نیز ضمن رهبری شورای عالی مصالحه، در 50 درصد در کابینه نیز سهم خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала