واکنش تند پدرام به توافق سیاسی عبدالله با غنی

© Photo / Dr. Latif Pedram fb واکنش تند پدرام به توافق سیاسی عبدالله با غنی
 واکنش تند پدرام به توافق سیاسی عبدالله با غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب کنگره ملی افغانستان گفته است که خیانت داکتر عبدالله کمر تاجکان را خم خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از آنکه داکتر عبدالله عبدالله، با اشرف غنی توافق‌نامه سیاسی را امضا کرد، برخی‌ها با وی موافق و شماری هم مخالف وی هستند.

استقبال ازبکستان از امضای توافق‌نامه سیاسی میان رهبران افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
استقبال ازبکستان از امضای توافق‌نامه سیاسی میان رهبران افغانستان

عبداللطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در واکنش امضای توافق نامه داکتر عبدالله عبدالله، با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در برگه فیسبوک خود نوشته است: "بدالله عبدالله چنان از پشت بر تاجیکان خنجر زده است که به ساده‌گی و به زودی التیام پیدا نمی‌کند.ابعاد خیانت چنان سنگین و خون چکان است که کمر تاجیکان را خم خواهد کرد."
آقای پدرام در ادامه گفته است: عمق فاجعه را بعدآ خواهید فهمید و ما حالا باید تمام قد در برابر این خیانت ایستاد شویم تا به زانو نه افتیم.
رهبر حزب کنگره نیز می‌گوید که این خیانت به اتحاد سه قوم به ویژه، ضربه خواهد زد.چنان که در کنفرانس بن ضربه زده شد.
شایان ذکر است که این توافق سیاسی، پس از آن امضا م‌شد که هم اشرف غنی و هم عبدالله عبدالله در انتخابات جنجالی سال گذشته خودرا برنده اعلام کردند و مراسم‌های تحلیف را به‌جا آوردند.
بربنیاد یک نسخه این توافق سیاسی، اشرف غنی هم‌چنان رییس‌جمهور است و عبدالله عبدالله هم مسوولیت «شورای عالی مصالحه» را دارد و نیز در کابینه 50 درصد سهم خواهد داشت.
در این توافق‌نامه آمده‌است که روند صلح را شورای عالی مصالحه ملی رهبری خواهد کرد و هیأت مذاکره کننده صلح به این نهاد گزارش خواهد داد.
اعطای رتبه نظامی مارشالی برای جنرال دوستم بربنیاد فرمان رییس‌جمهور و عضویت وی در شورای عالی دولت و شورای امنیت ملی بخشی دیگر از این توافق است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала