قادری: مبارزهٔ هند با کرونا، میتواند الگوی خوبی برای افغانستان باشد

© Sputnik / Tariq Azimقادری: مبارزهٔ هند با کرونا، میتواند الگوی خوبی برای افغانستان باشد
قادری: مبارزهٔ هند با کرونا، میتواند الگوی خوبی برای افغانستان باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست سفارت افغانستان در هند می‌گوید که مدیریت بحران کرونا در این کشور پرجمعیت، میتواند الگوی خوبی برای افغانستان باشد.

طاهر قادری، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه می‌گوید که در هند صد هزار تن به کرونا مبتلا شده‌اند که با توجه به جمعیت زیاد، فقر و کمبود امکانات بهداشتی در بسیاری از نقاط این کشور، میتواند یک موفقیت برای مهار کرونا در این کشور شناخته شود.

صدور ۱۵۰ تن میوه خشک افغانستان به هند در بحبوبه گسترش ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
صدور ۱۵۰ تن میوه خشک افغانستان به هند در بحبوبه گسترش ویروس کرونا

او همکاری مردم هند با دولت را در مهار کرونا فوق‌العاده می‌خواند:«یکی از دلایل موفقیت هند این بوده است که مردم تمام توصیه‌های دولت و مقامات بهداشت را پشتیبانی کرده و شرایط موجود در رابطه به قرنطینه را رعایت کردند و دولت نیز در عملی کردن طرح قرنطینه جدی و سختگیر بود. این موضوع میتواند برای تمام کشورها و به ویژه افغانستان نیز یک الگو باشد».
آقای قادری همچنان از دلایل دیگری که سبب شده کرونا در هند، همه‌گیری بسیار بالا نداشته باشد، می‌گوید:«هند از اولین کشورهایی است که پیش از همه‌گیری وسیع ویروس به قرنطینه آغاز کرد. تصمیم زودهنگام و به موقع دولت هند از گسترش ویروس جلوگیری کرد. هند از سیستم آزمایش و ردیابی بسیار به خوبی استفاده کرد. هند از نخستین کشورهایی بود که ردیابی را از فرودگاه ها شروع کرد».
سرپرست سفارت افغانستان می‌گوید که مردم هند بسیار با صبر و حوصله در این مرحله برخورد کردند:«در هند یک جمعیت قابل توجه معتاد الکل هستند که برای شان دوری از این عادت خطرناک و سخت است، اما حتا آنان در روزهای قرنطینه، با این شرایط کنار آمدند و هند به بهترین وجه همکاری مردم با دولت را شاهد بود».
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند به بیش از ۱۰۰ هزار تن رسیده است، این در حالی ا‌ست که این کشور بر اساس آخرین آمار، بیش از ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت دارد و پس از چین دومین کشور دنیا از نگاه جمعیت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала