گفت و گوی تیلیفونی عبدالله با وزیر امور خارجه ترکیه

© Photo / Facebook/moiگفت و گوی تیلیفونی عبدالله با وزیر امور خارجه ترکیه
گفت و گوی تیلیفونی عبدالله با وزیر امور خارجه ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای مصاحله ای ملی افغانستان امروز با وزیر خارجه ترکیه گفت و گوی تیلیفونی انجام داد.
 واکنش تند پدرام به توافق سیاسی عبدالله با غنی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش تند پدرام به توافق سیاسی عبدالله با غنی

به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ای ملی افغانستان امروز در فیسبوکش نوشت: جناب مولود چاووش اغلو وزیر امورخاجه‌ ای جمهوری ترکیه در یک تماس تیلیفونی از امضای توافق‌نامه‌ی سیاسی استقبال کرد و احراز ریاست شورای مصالحه‌ی ملی را تبریک گفت.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که وزیر امورخارجه‌ی ترکیه از ادامه‌ی کمک‌های کشورش برای افغانستان، پشتیبانی همه‌جانبه از روند صلح و ارسال کمک برای مقابله با کووید-۱۹ اطمینان داد.

در پایان داکتر عبدالله نوشته است، که با سپاس از تماس تیلیفونی جناب مولود چاووش اوغلو و همکاری‌های کشور برادر و دوست ترکیه برای افغانستان تأکید گردید که صلح از اولویت‌های مردم افغانستان است و ما در راه رسیدن به صلح عادلانه و پایدار از هیچ تلاش دریغ نمی‌کنیم. در پایان همچنان تأکید صورت گرفت، که صلح در افغانستان بدون همکاری و اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی به دست نخواهد آمد و نقش جمهوری ترکیه در این عرصه حیاتی است.

یادآوری می کنیم، که پس از چند ماه کشمکش میان اشرف غنی و عبدالله بر سر قدرت بالاخره دو روز پیش یک توافق نامه امضا شد. البته پنج سال پیش نیز میان این دو نامزد ریاست جمهوری کشمکش به میان آمده بود، که بالاخره با میانجیگری جان کری وزیر امور خارجه پیشین امریکا حل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала