سفر هیئت عالیرتبه ایران برای بررسی حادثه مرزی به کابل

© وزارت خارجه افغانستانقدردانی افغانستان از همکاری ایران برای رسیدگی به حادثه جان باختن شهروندانش
قدردانی افغانستان از همکاری ایران برای رسیدگی به حادثه جان باختن شهروندانش  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه از سفر یک هیئت عالیرتبه ایرانی به منظور بررسی رویداد مرزی میان افغانستان و ایران که در آن شماری از کارجویان افغان کشته شدند به کابل خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه امروز چهارشنبه (31ثور) گفته است که به منظور بررسی رویداد مرزی هیئت عالیرتبه دیپلوماتیک ایران به کابل سفر کرده در تحقیق بالای این رویداد با افغانستان همکاری و اشتراک خواهند کرد.

وزارت خارجه افزوده در راس این هیئت ایرانی محسن بهاروند، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه ایران قرار دارد.

به گفته وزارت خارجه سفر هیئت عالیرتبه وزارت خارجه ایران به کابل و تحقیق مشترک روی اسناد و مدارک رویداد می‌تواند به روشن سازی جزییات، اخذ تصامیم بعدی از سوی دو دولت و جلوگیری از تکرار حوادث مشابه در آینده کمک کند.

اعتراض شماری از فعالان مدنی هرات در مقابل کنسولگری ایران  - اسپوتنیک افغانستان
هشدارهیأت بررسی کشتار کارجویان افغان: از ایران در دادگاه جهانی لاهه و سازمان ملل شکایت می‌کنیم

حدود سه هفته پیش، 57 کارجوی افغان که از مرز مشترک با ایران در منطقه‌ی «دهانه‌ی ذوالفقار» وارد ایران شده بودند، نیمه‌های شنبه‌شب، دوازدهم ثور، از سوی مرزبانان ایرانی به رودخانه انداخته شدند.

ایران پس از رسانه‌ای شدن این رویداد، با نشر بیانیه‌‌ای، دخیل بودن نیروهای مرزی کشورش در کشتار کارجویان افغان را رد کرد، اما حکومت افغانستان دو هیأت جداگانه، یکی در سطح محلی هرات و دیگری در سطح حکومت مرکزی را، برای بررسی آن تشکیل کرد.

 برخی اعضای هیأت بررسی‌کننده ، گفتند یافته‌های آنان از محل غرق شدن کارجویان و برخی شواهد دیگر نشان می‌دهد که عامل کشتار کارجویان، نیروهای مرزی ایران هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала