وزیر صحت: اگر قرنطینه رعایت نشود، تا دو ماه دیگر شاهد فاجعه کلان خواهیم بود

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanوزیر صحت: اگر قرنطینه رعایت نشود، تا دو ماه دیگر شاهد فاجعه کلان خواهیم بود
وزیر صحت: اگر قرنطینه رعایت نشود، تا دو ماه دیگر شاهد فاجعه کلان خواهیم بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر صحت عامه افغانستان پس از شکست‌دادن کرونا می‌گوید که بهترین شیوه مبارزه با کرونا ویروس – مبارزه روانی با این بیماری می‌باشد.

داکتر فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان در مصاحبه با آژانس خبری اسپوتنیک درمورد وضعیت فعلی گسترش کرونا ویروس در کشور می‌گوید که با وجود مشکلات، وضعیت عمومی در کشور در سه ماه گذشته بسیار خوب بوده است.
وی گفت: “کاری را که دیگر دنیا در آخر انجام داد، ما در اول انجام دادیم، همین که محدودیت آمد، همین که قرنطین آمد، مکتب‌ها بسته شد و تجمعات از بین رفت، این بسیار یک تاثیر مثبت داشت“.
وزیر صحت عامه کشور اما با اشاره به اینکه شکستن رژیم قرنطینه و ایجاد اجتماعات توسط مردم، وضعیت را وخیم‌تر خواهد ساخت گفت: “از میان تست‌هایی که صورت می‌گیرد، نزدیک به نصف آن مثبت است، و اگر حالت به همین شکل دوام کند، اما علم همین را می‌گوید که وقتی یک چیز را مراعات نکنیم، در ماه جولای و یا ماه اگست، اگر حالت به همین شکلی که روان است و مردم بی‌اعتنا شده اند، ما شاهد فاجعه بسیار کلان خواهیم بود“.
داکتر فیروزالدین فیروز که به تاریخ ۷ می به کرونا ویروس آلوده شده بود و اخیرا صحت‌یاب شده است، درمورد تجربه اش از بیماری کووید ۱۹ گفت: “واقعا علایم آن (کرونا ویروس) نسبت به امراض دیگر متفاوت است، اما چون تفاوت در اینست که بیشتر ترس از کرونا وجود دارد، ترس از مرگ کرونا، ترس از اینست که کرونا قابل تداوی نیست، لذا کسی که مصاب می‌شود، دلهرگی و ترس در وی ایجاد می‌شود و همین ترس سبب می‌شود تا مقاومت بدن پایین بیاید، از آن لحاظ بهترین توصیه من منحیث داکتر اینست که با ترس مبارزه شود و روحیه خود را بالا نگه دارد، چون شخص در تجرید می‌رود و تنها باقی می‌ماند و از یک سو از مرگ می‌ترسد، همین سبب می‌شود که وضعیت بیمار خراب شود و با این پدیده باید مبارزه صورت بگیرد“.
وزیر صحت کشور با اشاره به بهترین راهکار جلوگیری از آلودگی به کرونا ویروس گفت که بهترین راهکار محافظت شخص می‌باشد و اولین شرط مراعات فاصله در همه جا می‌باشد، به گفته وی دومین شرط مراعات حفظ الصحه فردی منجمله شستن دست‌ها حد اقل ۳۰ بار روزانه با آب و صابون، وزیر صحت افغانستان همچنان “غرغره گلو” با استفاده از ترکیب نمک با آب شیرگرم برای ۳ – ۵ بار در روز، را مفید و موثر خواند.
آقای فیروز تاکید کرد که در صورتی که فردی مصاب به این بیماری می‌شود، باید خودش را از دیگران جدا سازد و به این ترتیب از آلوده‌شدن افراد دیگر جلوگیری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала