کرونا در افغانستان؛ شمار مبتلایان از مرز 9 هزار عبور کرد

© Photo / FB/Ministry of Public Health of Afghanistanکرونا در افغانستان؛ شمار مبتلایان از مرز 9 هزار عبور کرد
کرونا در افغانستان؛ شمار مبتلایان از مرز 9 هزار عبور کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در 24 ساعت گذشته، 542 واقعه تازه ویروس کرونا در افغانستان به ثبت رسیده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه می‌گوید که در یک شبانه روز گذشته 542 رویداد مثبت ویروس کرونا در سراسر کشور به ثبت رسیده است. با این حال شمار مجموعی مبتلایان کرونا در افغانستان به 9216 تن می‌رسد.

سخنگوی وزارت داخله: روز های عید مسیرهای رفت‌و آمد در کابل مسدود خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی وزارت داخله: روز های عید مسیرهای رفت‌و آمد در کابل مسدود خواهد بود

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت افغانستان روز جمعه (22مه)، در یک نشست خبری گفت: "در 24 ساعت گذشته، 542 مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان، ثبت شده است با ثبت این آمار شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان، به 9216 نفر رسیده است." وی افزوده است که بیشتر مبتلا طی 24 ساعت گذشته با ثبت 316 مبتلا در کابل بوده است.
در این 24 ساعت دوازده بیمار کووید 19 در کشور جان باخته‌اند که تعداد کل جان‌باختگان به 205 رسیده است و در عین حال 55 تن دیگر طل شبانه روز بهبود یافته‌اند. که شمار کل بهبود‌یافتگان به 993 نفر رسیده است.
وزیر صحت کشور از تمام مردم خواست که در روزهای عید در خانه‌های شان بمانند تا که از ویروس همه‌گیر کرونا جلوگیری صورت بگیرد.
شایان ذکر است که وزارت داخله جمهوری افغانستان اعلام کرده است که برای جلوگیری از ویروس کرونا در کشور روزهای عید مسیرهای رفت و آمد در کابل بسته خواهد بود.
طارق آرین در صفحه توییتر خود نوشته است: "به اطلاع هموطنان گرامی در پایتخت رسانیده می‌شود که بخاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به اساس فیصلهٔ کابینه ج.ا.ا از تردد غیر ضروری در روز های عید سعید فطر جلوگیری می‌شود و مسیرهای رفت‌و آمد در کابل مسدود خواهد بود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала