منابع: شورای عالی مصالحه ملی هنوز کارهای علمی‌اش را آغاز نکرده‌ است

© Photo / A Aمنابع: شورای عالی مصالحه ملی هنوز کارهای علمی‌اش را آغاز نکرده‌ است
منابع: شورای عالی مصالحه ملی هنوز کارهای علمی‌اش را آغاز نکرده‌ است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با گذشت نزدیک به یک هفته از امضای توافق‌نامه سیاسی میان عبدالله و غنی و ایجاد شورای عالی مصالحه ملی، تاکنون کارهای عملی در این شورا آغاز نشده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، منابعی می‌گویند که درحال حاضر آقای عبدالله و هوادارانش سرگرم چانه زنی‌های درونی برای معرفی اعضای کابینه و بدست آوردن کرسی‌های دولتی استند.

اعلامیه مطبوعاتی ارگ درباره جایگاه عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
اعلامیه مطبوعاتی ارگ درباره جایگاه عبدالله

احمد سعیدی، استاد دانشگاه گفت: «روی شورای عالی مصالحه ملی همه چیز خاموش است، تنها هر دو [غنی و عبدالله] مصروف کابینه استند. کابینه و تقرر وزیران نسبت به صلح برای آن‌ها ارزش بیشتر و بالا بلندتری دارد».

در اوضاعی‌که تاکنون کار برای ساختار شورای عالی مصالحه ملی آغاز نشده‌است، شماری از چهره‌های سیاسی کشور تاکید می‌ورزند که نقش این نهاد در آوردن صلح در کشور برجسته خواهد بود.

سیما سمر، رئیس پیشین کمیسیون مستقل حقوق‌بشر بیان داشت: «افرادی که در شورای مصالحه می‌باشند، در هیات و دیگر بخش‌های مربوط به صلح است، باید افراد کارشناس و صادق باشند».

عبدالحکیم منیب، نامزد وزیر وزارت ارشاد، حج و اوقاف نیز افزود: «ما تلاش‌های منظم، منسجم، متحدانه، متعهدانه و مخلصانه را برای آوردن صلح داشته باشیم».

بر بنیاد توافق سیاسی اخیر، عبدالله عبدالله ریاست شورای عالی مصالحه ملی را به‌عهده دارد. اما اکنون دفتر آقای عبدالله دیدگاهی درباره آغاز کارها در این شورا بدست نمی‌دهد.

در همین حال، ریاست‌جمهوری از برداشته شدن گام‌های نخستین در شورای عالی مصالحه ملی خبر می‌دهد.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی رئیس‌جمهور بیان داشت: «بعد از این‌که توافق‌نامه سیاسی امضا شد و شورا عالی مصالحه ملی ایجاد شد، طبعا گام‌های ابتدایی که نیاز است برداشته شده‌است. دولت افغانستان با یک اجماع قوی ملی وارد پروسه صلح است».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала