فراخوان پمپئو برای حکومت و طالبان/ از افزایش خشونت‌ها پس از عید نیز خودداری کنید

© AP Photo / Andrew HarnikГоссекретарь США Майк Помпео
Госсекретарь США Майк Помпео - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امورخارجه ایالات متحده می‌گوید جهت تسهیل روند صلح، حکومت افغانستان و طالبان باید پس از عید نیز از افزایش خشونت‌ها خودداری کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای هشدار داده‌ است که افزایش خشونت‌ها پس از روزهای عید، باعث عمیق‌تر شدن شکایت‌های دو طرف و طولانی‌شدن رنج مردم افغانستان می‎‌شود.

وزیر خارجه ایالات متحده از گروه طالبان خواسته است که به تعهدات‌شان عمل کنند و از پیوستن دوباره زندانیان رها شده از بند حکومت افغانستان به میدان‌های جنگ جلوگیری کنند.

مایک پمپئو: از توافق میان غنی و عبدالله خوشحالم - اسپوتنیک افغانستان
مایک پمپئو: از توافق میان غنی و عبدالله خوشحالم

او گفته است که واشنگتن به اجرای توافق‌نامه صلح با طالبان و اعلامیه‌ی مشترک با حکومت افغانستان متعهد است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفته است که حکومت افغانستان با ختم بحران سیاسی، موانع در راستای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را بردارد.

این در حالی است که طالبان مسلح   سه روز عید را آتش‌بس عمومی در کشور اعلام کرد و از تمام جنگجویان خود خواست که در موقعیت‌های شان باقی بمانند و هیچ حمله ای را بر نیروهای دولتی انجام ندهند.

رییس جمهور غنی نیز از این اعلام طالبان استقبال کرده و گفته که او یک گام به پیش می گذارد و روند رهایی زندانیان طالبان را سرعت می‌بخشد.

اشرف غنی تاکید کرد: اعلام آتش‌بس موضع همیشگی دولت افغانستان است و این موضع گیری، نشانه قوت است، اما به هر صورت برنده اصلی صلح ملت افغانستان می‌باشد و جنگ جز بدبختی و بیچارگی مخصوصا برای زنان افغانستان، چیز دیگری تاکنون به بار نیاورده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала