لاوروف: کابل باید لیست مشخصات نیازمندی‌های خود برای مقابله با کووید-19 را بفرستد

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه افغانستان را در مقابله با کووید-19 کمک خواهد کرد؟
روسیه افغانستان را در مقابله با کووید-19 کمک خواهد کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه گفته است که ستاد عملیاتی مبارزه با شیوع کووید–19 روسیه، درخواست کمک افغانستان برای مقابله با کرونا را بررسی خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی در جواب پرسش خبرنگار اسپوتنیک که آیا روسیه برای افغانستان در مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا (کووید-19) کمک خواهد کرد؟. گفت: "همه چیز بستگی به وسایل خاص حفاظتی و تجهیزات مورد نیاز در افغانستان دارد."
به گفته وزیر خارجه روسیه: ستاد عملیاتی مبارزه با شیوع کووید–19 روسیه، درخواست کمک افغانستان برای مقابله با کرونا را بررسی خواهد کرد.
آقی لاوروف گفت: "همه چیز بستگی به وسایل خاص حفاظت و تجهیزات مورد نیاز در افغانستان دارد. اگر از وسایل مشخص در نامه درخواستی ذکر شده باشد، به شما اطمینان می دهم که در چارچوب ستاد عملیاتی، که برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا به ریاست تاتیانا گلیکووا ریاست معاون نخست وزیر ایجاد شده است، با در نظر گرفتن منابعی که در اختیار داریم، بررسی می شود، که چه وسایل را ما می توانیم به کشورهای خارجی کمک کنیم".
این درحالیست که 22 اپریل کابل از مسکو در زمینه مبارزه با ویروس کرونا درخواست کمک کرده بود.
الکساندر مانتیتسکی سفیر فدراتیف روسیه در کابل گفته بود که کابل از مسکو در زمینه مبارزه با ویروس کرونا درخواست کمک کرده است و مسکو برای پاسخ این درخواست کار می‌کند.
آقای مانتیتسکی گفته بود: چنین درخواستی برای کمک از طریق همکاری بین پارلمانی از فضل هادی مسلمیار رئیس سنای افغانستان دریافت شده است. در حال حاضر این درخواست به مسکو انتقال داده شده و از سوی ادارات مربوطه در دست بررسی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала