شیوای شرق: پول تدارکاتی مبارزه با کرونا زیر نظر تمام والی‌ها دزدی می‌شود

© Photo / Government Media and Information Centerشیوای شرق: پول تدارکاتی مبارزه با کرونا زیر نظر تمام والی‌ها دزدی می‌شود
شیوای شرق: پول تدارکاتی مبارزه با کرونا زیر نظر تمام والی‌ها دزدی می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت اطلاعات و فرهنگ تأکید می‌کند و می‌گوید که شیوۀ مصرف بودجه برای آگاهی‌دهی مردم به منظور مبارزه با ویروس کرونا و توزیع کمک به نیازمندان در ولایت‌ها شفاف نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، عبدالمنان شیوای شرق، روز چهارشنبه (7 جوزا)، در یک نشست خبری گفت که بر اساس گزارش‌ها و ارزیابی‌ها، از پول تدارکاتی مبارزه با ویروس کرونا، دزدی شده است.

کرونا در افغانستان؛ شمار مبتلایان از 12 هزار نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ شمار مبتلایان از 12 هزار نفر گذشت

او افزود: «با آگاهی و ارزیابی‌ای که ما کردیم، از پول تدارکاتی مبارزه با کرونا در حکومت‌های محلی، زیر نظر همه والی‌ها دزدی صورت گرفته است. طوری که یک تخت با تمام امکانات برای یک بیمار در کابل، 17200 افغانی نرخ دارد؛ اما این تخت زمانی که به ولایت بدخشان انتقال یافته، 48 هزار افغانی تمام شده است».

آقای شرق، تأکید کرد، در حالی که مردم افغانستان دچار بحران ویروس کرونا اند، دزدی از بیت‌المال بزرگ‌ترین خیانت تلقی می‌شود.

او گفت که ریاست‌جمهوری باید کمیتۀ بررسی‌کننده‌ی فساد مالی تدارکاتی مبارزه با ویروس کرونا را با عضویت افراد متعهد، در سراسر افغانستان ایجاد کند تا این موارد مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته‌ی آقای شرق، در پروسۀ توزیع نان خشک نیز دزدی‌های زیادی صورت گرفته؛ طوری که قیمت یک بوری آرد، 1730 افغانی است؛ اما در تفاهم با رهبری ارشد ولایت‌ها، یک بوری آرد به قیمت 2300 افغانی خریداری و در اختیار خبازی‌ها قرار داده شده است.

معاون نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، می‌گوید که بودجه‌ی اختصاص یافته برای مبارزه با ویروس کرونا در ولایت‌ها، به گونه‌ی شفاف مصرف نشده و هیچ گونه جزئیاتی نیز در مورد مصرف آن ارائه نمی‌شود.

این در حالی است که از 20 روز به این طرف، بر اساس فرمان ریاست‌جمهوری، مسوولیت آگاهی‌دهی در مورد ویروس کرونا، به وزارت اطلاعات و فرهنگ سپرده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала