توقف فعالیت آزمایشگاه کرونا در قندهار بخاطر آلوده‌شدن کادر صحی

© Photo / وزارت صحت عامه افغانستانلابراتوار تشخیص کرونا ویروس در افغانستان
لابراتوار تشخیص کرونا ویروس در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولان صحی در ولایت قندهار می‌گویند که بیش از ده روز است به دلیل مشکلات، هیچ آزمایش ویروس کرونا در آزمایشگاه این ولایت انجام نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، ریاست صحت عامه قندهار گفته که به دلیل مشکلات فنی در آزمایشگاه این ولایت و آلوده شدن کادر صحی، روند آزمایش نمونه های کرونا از چندین روز به این سو متوقف شده است.
این ریاست هشدار داده که دست‌کم ۷۰ درصد ساکنان قندهار، از ولایت‌های پرجمعیت کشور، دچار بیماری کووید ۱۹ شده‌اند.
وزارت صحت عامه می‌گوید که محیط آزمایشگاه تشخیص کرونای ولایت قندهار آلوده به ویروس کرونا شده و طی یکی دو روز آینده هیأتی برای پاک‌سازی آزمایشگاه تشخیص کرونای ولایت قندهار، از کابل به این ولایت سفر می‌کند.

کرونا در افغانستان؛ 18 داکتر در ولایت قندهار مبتلا شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ 18 داکتر در ولایت قندهار مبتلا شده‌اند

دکتر اشرف طاووس نادری، رییس صحت عامه ولایت قندهار، به روزنامه ۸صبح گفته که آزمایشگاه تشخیصی کرونا در ولایت قندهار به مشکل فنی برخورد کرده است. او می‌گوید که قرار بود هیأتی از کارکنان فنی قبل از عید برای راه‌اندازی دوباره آزمایشگاه تشخیص کرونا به ولایت قندهار سفر کند، اما به دلیل نبود پرواز، سفرشان لغو شد.
آقای نادری می‌افزاید که قرار است طی یکی دو روز آینده در همکاری با سازمان جهانی صحت، هیأت کارکنان فنی از مرکز کشور به ولایت قندهار سفر کند.
وی تصریح می‌کند که بیماری کرونا در قندهار همه‌گیر شده و شهروندان این ولایت اصلا کرونا را جدی نمی‌گیرند. وی تاکید می‌کند که حالا تمام ساکنان قندهار از ویروس کرونا و تاثیرات آن باخبر اند، اما هنوز رفت‌و‌آمدها و محافل مردم پا‌برجا است. او اضافه می‌کند که دست‌کم ۷۰ درصد شهروندان ولایت قندهار مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала