سومین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان به بندر چابهار رسید

© AFP 2023 / ATTA KENAREسومین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان به بندر چابهار رسید
سومین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان به بندر چابهار رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامها در بندر چابهار می‌گویند، سومین کشتی حامل محموله گندم اهدایی کشور هندوستان به مردم افغانستان در سال جاری، در قالب ۲۵۰ کانتینر، روز چهارشنبه (۷ جوزا) در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ایران و مدیرکل بندر چابهار گفت: طبق برنامه مدون، سومین پارت از محموله ۷۵ هزار تنی گندم ترانزیتی در قالب سری جدید کمک‌های انسان‌دوستانه کشور هند به افغانستان، از طریق بزرگترین بندر اقیانوسی ایران وارد و عملیات تخلیه آن نیز به پایان رسید.

انتقال ده هزار تُن گندم کمک شده هند به افغانستان؛ دومین محموله بارگیری شد  - اسپوتنیک افغانستان
انتقال ده هزار تُن گندم کمک شده هند به افغانستان؛ دومین محموله بارگیری شد

وی ادامه داد: در این راستا در روزهای پایانی ماه حمل و ابتدای ماه ثور امسال ۲ محموله گندم در مجموع به وزن ۱۵ هزار تن از هند وارد بندر چابهار شد.
به گفته این مقام مسئول، سومین کشتی حامل این محموله نیز، روز گذشته با ۲۵۰ کانتینر ۲۰ فوت با وزن بالغ بر ۶ هزار تن وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد و بلافاصله عملیات تخلیه این کالا از کشتی آغاز شد.
آقایی میانگین توقف این کالا را در بندر چابهار کمتر از ۵ روز اعلام و ابراز امیدواری کرد: تجار و بازرگانان افغانستان می‌توانند از ظرفیت کانتینرهای مرجوعی و ناوگان برگشتی از این کشور جهت صادرات کالا از طریق بندر چابهار استفاده نمایند.
وی تاکید کرد: در صورت تامین کامیون توسط افغانستان، گندم اهدایی به صورت حمل یک‌سره از این بندر خارج و به مقصد منتقل می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала