گفتگوی ویدیو کنفرانسی حنیف اتمر با وزیر خارجه ترکمنستان

© Photo / MFA Afghanistan Flag of Afghanistanگفتگوی تلفنی حنیف اتمر با وزیر خارجه ترکمنستان
گفتگوی تلفنی حنیف اتمر با وزیر خارجه ترکمنستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان امروز طی تماس تصویری با رشید مرادوف وزیر امور خارجه ترکمنستان صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه نگاشته است که آنان روی تقویت روابط دو جانبه، برنامه های مشترک اقتصادی و همکاری ها در امر مبارزه با ویروس کوید-19 با هم بحث و تبادل نظر نمودند.

در این خبرنامه آمده است که آقای اتمر از آماده گی همه جانبه دولت افغانستان در زمینه تطبیق پروژه تاپی، تاپ، خطوط مواصلاتی، ترانسپورتی و فایبر نوری به همتای ترکمنستانی اش اطمینان داده و افزود که این پروژه ها عوامل اساسی وصل کننده تجارتی و ترانسپورتی در منطقه می‌باشد.

این اعلامیه می افزاید که رشید مرادوف وزیر امور خارجه ترکمنستان در مورد تطبیق این پروژه ها، در مورد همکاری های صحی کشور اش در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کوید-19 به شمول ساختمان ترمینل های تشخیصیه صحی در ساحات بندری دو کشور و دو مرکز صحی در افغانستان با همتای خویش صحبت نمود.

قابل یادآوری‌ست که قربان‌قلی بردی محمدوف، رئیس جمهور ترکمنستان طی یک تماس تلفنی با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، وعده سپرد که کشورش آماده است در بنادر تورغندی و اندخوی دو مرکز تست سریع ویروس کرونا ایجاد نمایند و همچنان تمام لاری‌ها و محموله های که از این بنادر عبور می‌کنند، را ضدعفونی سازی، نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала