احمد جواد عثمانی به عنوان سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه افغانستان گماشته شد

© وزارت صحت عامه احمد جواد عثمانی به عنوان سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه افغانستان گماشته شد
احمد جواد عثمانی به عنوان سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه افغانستان گماشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان طی حکمی سرپرست و نامزد وزیر جدید صحت عامه این کشور را معرفی کرد.
وزیر صحت عامه افغانستان برکنار شد - اسپوتنیک افغانستان
وزیر صحت عامه افغانستان برکنار شد

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، با صدور حکمی احمد جواد عثمانی را به عنوان نامزد وزیر و سرپرست وزارت صحت عامه گماشته است.
اداره امور ریاست جمهوری، حکم تعیین آقای عثمانی به عنوان سرپرست و نامزد وزیر وزارت صحت عامه را امروز (یکشنبه، ۱۱ جوزا) منتشر کرده است.
آقای عثمانی، پس از برکناری فیروزالدین فیروز وزیر پیشین صحت عامه، به این سمت گماشته شده است.
آقای فیروز در صفحه رسمی فیسبوک خود برکناری‌اش از مقام وزارت صحت عامه را تایید و از همکارانش در این وزارت سپاسگزاری کرده است.
او افزوده است، که پس از بیش از پنج سال کار به عنوان وزیر صحت عامه، ماموریتش را به پایان رسانده است.

زندگی نامه کوتاه دوکتور احمد جواد عثمانی

احمد جواد عثمانی   فرزند  محمد عثمان در سال  ۱۳۵۱  در یک خانواده  متدین چشم به جهان گشود. موصوف پس از تکمیل دوره آموزش های نخستین و لیسه، شامل امتحان کانکور سراسری شده و  با اخذ نمره عالی شامل دانشکده پزشکی دانشگاه پزشکی کابل شد. عثمانی تحصیلات طبی خود را در ولایات کابل و بلخ تکمیل و  پس از فراغت از دانشکده طب دانشگاه بلخ با کسب نمرات عالی شامل  استاد /کادر علمی دانشگاه بلخ گردید. پس از یک دوره خدمت به نظام صحی افغانستان، عثمانی با دریافت بورسیه رقابتی فولبرایت تحصیلات دوره ماستری خویش در بخش پالیسی و مدیریت صحی بین المللی در  یکی از دانشگاه های معتبر  ایالات متحده امریکا موفقانه به پایان رسانده و با تعهد  به مردم نیاز مند افغانستان  دوباره رهسپار این کشور شد. عثمانی طی بیش از دو دهه خدمت به مردم  و سیستم صحی افغانستان توانسته دست آورد های بیشمار را در راستای نظام سازی و نهادینه کردن شیوه های مدرن مدیریت درج پیشینه کاری خود نماید.  داکتر عثمانی در این مدت با ادارات دولتی و غیر دولتی بشمول تمویل کننده  گان بین المللی و موسسات غیر دولتی در بخش های تخنیکی، مدیریتی و رهبری از سطح قریه و ولسوالی شروع تا سطوح ولایتی و ملی ایفای وظیفه نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала