فارن پالیسی: رهبر طالبان پس از ابتلا به کرونا وفات کرد

© REUTERSفارن پالیسی: رهبر طالبان پس از ابتلا به کرونا وفات کرد
فارن پالیسی:  رهبر طالبان پس از ابتلا به کرونا وفات کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه فارن پالیسی به نقل از منابعی اعلام کرده که ملاهبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی فارن پالیسی به نقل از چند مقام ارشد طالبان از مرگ «هبت الله آخند زاده» رهبر این گروه براثر ابتلا به کرونا خبر داد. طالبان تاکنون در این زمینه واکنش نشان نداده است.

این در حالی است که حدود چهار روز قبل نیز این نشریه به نقل از منابعی نزدیک به طالبان، مقام‌های دولت افغانستان و سازمان‌های اطلاعات غربی نوشت که کنترل طالبان افغانستان به دلیل مبتلا شدن رهبران این گروه به ویروس کرونا مختل شده و شماری از مقام‌های این گروه مجبور شده به دنبال معالجه خود باشند.

این نشریه افزوده که مبتلا شدن رهبران طالبان به ویروس کرونا باعث شده که زمینه فعالیت ملا یعقوب فرزند ملا محمد عمر، بنیانگذار گروه طالبان را به عنوان رهبر موقت فراهم شود.

رحمت الله نبیل - اسپوتنیک افغانستان
نبيل: ملا یعقوب فرزند ملا عمر رهبری تحريك طالبان را به دست گرفته است

به نوشته این نشریه بیماری رهبران ارشد طالبان و عدم حضور آنها در تصمیم گیری، در زمان حساسی اتفاق افتاده است؛ زمانی که امریکا در حال خروج نیروهایش از افغانستان است و افغانستان می‌گوید آماده مذاکرات است. 

بعد از انتشار این گزارش ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در صفحه توییترش نوشته که رهبر طالبان با هیچ نوع مشکل، مریضی و اختلاف مواجه نیست. او گزارش فارن پالیسی را شایعه خواند و افزود که این گزارش ب اساس اطلاعات نادرست حلقات اطلاعاتی پخش شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала