انفجار ماین در کندوز جان هفت کارگر را گرفت

© Sputnikکندوز
کندوز  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی انفجار یک ماین‌ کارگذاری‌شده در ولسوالی خان‌آباد ولایت کندز، هفت غیرنظامی کشته شده‌اند. به گفته منابع، قربانیان کشاورزان بوده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، مسئولان امنیتی در ولایت کندز تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی انفجار یک حلقه ماین کنارجاده‌ای در ولسوالی خان‌آباد این ولایت هفت غیرنظامی کشته شده‌اند.

هجرت‌الله اکبری، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کندز به رسانه ها گفت که این رویداد شام دیروز (دوشنبه، 12 جوزا) در روستای «جنگل‌باشی» ولسوالی خان‌آباد رخ داده است.

انفجار در قندوز تلفات برجای گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
انفجار در قندوز تلفات برجای گذاشت

به گفته‌ی آقای اکبری، شش نفر دیگر نیز در نتیجه‌ی وقوع این انفجار زخمی شده‌اند. وضعیت صحی دو نفر آنان «وخیم» خوانده شده است.

او افزود که کشته ‌شدگان و زخمیان این رویداد همگی کارگر و از روستای «ارغند» ولسوالی ارگوی بدخشان بوده‌اند. این افراد در ولسوالی خان‌آباد روزمُزدی می‌کرده‌اند.

سخنگوی فرماندهی پولیس کندز  توضیح داد که انفجار ناشی از برخورد «زرنج» حامل آنان با یک حلقه ماین کنار جاده‌ای بوده است. براساس گفته‌های او، این رویداد در ساحه‌ تحت حاکمیت گروه طالبان رخ داد.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

ولایت کندز در شمال ‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگجویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی خان‌آباد حضور و فعالیت گسترده دارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала