خلیلزاد: رایزنی‌ها درباره محل و تاریخ مذاکرات بین‌الافغانی ادامه دارد

© Photo / EK / EKزلمی خلیلزاد
زلمی خلیلزاد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان تاکید کرد که رایزنی درباره محل و تاریخ برگزاری مذاکرات بین الافغانی جریان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  «رویترز»، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با ابراز خوشبینی به آغاز مذاکرات بین‌الافغانی گفت که رایزنی‌ها درباره محل و تاریخ برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی در جریان است.

وی افزود که تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات متمرکز است و گفت‌وگوها درباره محل و تاریخ آن ادامه دارد در عین حال دولت افغانستان و طالبان باید بر این مسایل توافق داشته باشند.

خلیلزاد: طالبان ارتباط با القاعده را قطع می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: طالبان ارتباط با القاعده را قطع می‌کند

خلیلزاد گفت که برخی کشورها برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی ابراز آمادگی کرده‌اند اما دولت افغانستان و طالبان باید در این باره توافق داشته باشند.

نماینده ویژه آمریکا ادامه داد که تاریخ آغاز مذاکرات به تبادل زندانیان بستگی دارد اما اینکه درباره این مسایل بحث می‌شود یک پیشرفت است.

این دیپلمات ارشد آمریکایی تصریح کرد که واشنگتن تلاش می‌کند تا به حل اختلافات درباره آزادی زندانیان کمک کند اما «امیدواریم که سطح خشونت‌ها پایین بماند تا با آزادی زندانیان بتوانیم مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کنیم».

این در حالی است که طالبان و دولت افغانستان درباره شمار زندانیان مبادله شده اختلاف دارند.

براساس آمار اعلام شده توسط دولت افغانستان تاکنون 2 هزار و 707 زندانی طالبان از زندان آزاد شده است اما طالبان شمار زندانیان آزاده شده این گروه را 2 هزار و 284 نفر می‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала