مراتب همدردی عبدالله عبدالله در پیوند به شهادت مولوی ایاز نیازی

© Photo / Dr. Ab / Dr. Abعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای عالی مصالحه ملی در پیوند به شهادت عالم و روحانی بزرگ کشور دکتر محمد ایاز نیازی مراتب همدری و غم‌شریکی خود را ابراز داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله،  رئیس شورای عالی مصالحه ملی  در اعلامیه‌ای مراتب همدردی خود را در پیوند به شهادت  مولوی ایاز نیازی؛ ملا امام و خطیب مسجد جامع وزیر اکبرخان کابل که در انفجار شام امروز در این مسجد به شهادت رسید ابراز داشت.

در بیانیه‌ای شورای عالی مصالحه ملی آمده است:  با اندوه فراوان آگاهی یافتیم که دکتر محمد ایاز نیازی، عالم جید، روحانی بزرگ، دانشمند نام‌آور و امام مسجد وزیر محمد اکبرخان، شام امروز در یک حملۀ ظالمانۀ تروریستی به شهادت رسیده است.

این حمله بزدلانه، دشمنی آشکار با دین مقدس اسلام، جامعۀ مذهی و روحانی و تمام مردم افغانستان است و در هیچ کیش و آئینی جواز ندارد.

اعلامیه می‌افزاید: مولوی نیازی، دانشمند شهیر، عالم متقی، روحانی پرهیزگار و امام خیرخواه بود که در طول عمر گران‌بهایش از هیچ کوششی در راستای روشنگری و تنویر اذهان عامه و خدمت به دین و صلح دریغ نورزید.

طالبان حمله به دکتر نیازی را نکوهش کرد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان حمله به دکتر نیازی را نکوهش کرد

 عبدالله عبدالله گفته است: شخصاً در موقعیت‌های مختلف از مشوره‌های مفید و ارزشمند آن روحانی بزرگ استفاده کرده‌ بودم.او همواره بر صلح، ثبات و پایان جنگ و خونریزی در کشور تأکید می‌ورزید و برای سعادت و نیک‌بختی مردم افغانستان دعا می‌کرد.

فقدان مولوی محمد ایاز نیازی، یک ضایعۀ جبران‌ناپذیر به جامعۀ علمی- مذهبی کشور و جهان اسلام است.

ما از نهادهای مسوول می‌طلبیم که دربارۀ چگونگی روی‌داد شهادت مولوی نیازی تحقیق و نتایج آن را با مردم افغانستان شریک سازند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی در اخیر  گفته است که : بدین وسیله، مراتب همدردی و غم‌شریکی عمیق خویش را با خانوادۀ شهید دکتر نیازی، جامعۀ مذهبی و روحانی و تمام مردم افغانستان ابراز می‌داریم.

شایان ذکر است که در انفجار شام امروز (سه شنبه 13 جوزا)  در مسجد وزیر محمد اکبرخان در مرکز شهر کابل دوتن به شمول محمد ایاز نیازی، امام این مسجد، جان باخت و هشت تن دیگر زخم برداشته است. 

در یک خبرنامه وزارت امور داخله آمده است که مواد انفجاری در محوطه این مسجد جاسازی شده بود. 

بر اساس این خبرنامه، محمد ایاز نیازی امام این مسجد نیز در میان زخمیان این رویداد بود اما پس از آن که به شفاخانه برده شد، جان اش را از دست داد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала