امرالله صالح: بیشتر از نصف اعضای خانواده و دفتر خودم به کرونا گرفتار اند

© Photo / ارگامرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در یک پیام فیسبوکی، از مردم خواسته است تا توصیه‌های وزارت صحت را مدنظر بگیرند و تطبیق نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان با نشر یک پیام در صفحه فیسبوکش نوشته است: "هموطنان گرامی : کرونا آفت همه گیر و جدی است. لطفا توصیه و حرف های علمی وزارت صحت عامه را مدنظر داشته و بالای خود و خانواده هایتان تطبیق نمایید. ما همه دست به کار استیم تا آسیب های ناشی ازین ویروس مهلک را کم سازیم. اما هیچ کس در امان نیست".

وی در ادامه نوشته است: "بیشتر از نصف اعضای خانواده و اعضای دفتر خودم اکنون به این درد گرفتار شده اند. کشور اکنون در بدترین مرحله از شیوع این آفت و ویروس قرار دارد".

آقای صالح افزوده است که همه این مراحل را از قبل پیش بین بوده اند و دولت با تمام منابع و توان در خدمت مردم است.

وی گفته است که همکاری مردم شدت و پهنای این بحران را کم می‌سازد و از مردم خواسته است تا بخاطر خود و خانواده‌های شان با وزارت صحت عامه همکار باشند.

بر بنیاد آمارهای وزارت صحت عامه شمار رویدادهای مثبت کووید ۱۹ در کشور به ۱۷ هزار و ۲۶۷ تن رسیده است که ۳۱۱۷ تن آن در هرات هستند.

شمار مجموعی جان باخته‌گان این ویروس در افغانستان تاکنون به ۲۹۴ تن و شمار بهبود یافته‌گان به ۱۵۲۲ تن می‌رسد که از این میان ۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در هرات فوت کرده‌اند و ۲۷۶ تن دیگر صحت‌یاب شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала