شاهین: تا کنون 467 زندانی دولتی آزاد شده است

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که 38 نفر از زندانیان دیگر دولتی آزاد شدند که این مجموع زندانیان آزاد شده توسط طالبان را به 467 نفر افزایش داد.

 به گزارش اسپوتنیک، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که 38 نفر دیگر از نیروهای پلیس و نظامیان دولت افغانستان از زندان‌های این گروه آزاد شدند.

شاهین در توئیتی نوشت که این زندانیان در ولایت‌های فراه و نیمروز آزاد شدند.

این دور تازه آزادی زندانیان مجموع زندانیان دولتی آزاد شده توسط طالبان را به 467 نفر افزایش داد.

اولین حمله هوایی امریکا بالای طالبان پس از توافق آتش‌بس - اسپوتنیک افغانستان
اولین حمله هوایی امریکا بالای طالبان پس از توافق آتش‌بس

طالبان در حالی از ادامه روند آزادی زندانیان خبر داده که روز گذشته سخنگوی نیروهای آمریکایی از حمله هوایی به مواضع طالبان خبر داد.

«سانی لگت» سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان در توئیتی نوشت که 4 جون در واکنش به حملات طالبان به نیروهای امنیتی افغان، نیروی هوایی آمریکا دو حمله  علیه طالبان انجام داد و تاکید کرد که حملات «مطابق با توافق آمریکا-طالبان» بود.

لگت ادامه داد که شب گذشته نیز نیروهای آمریکایی یک حمله هوایی علیه 25 نفر از اعضای طالبان انجام داد که در حال اجرای یک حمله هماهنگ شده به یک پاسگاه نیروهای افغان در ولایت فراه بودند.

وی افزود که بعدازظهر روز گذشته نیز نیروهای آمریکایی یک حمله دیگر علیه طالبان انجام دادند که در حال حمله به یک پاسگاه نیروهای امنیتی در ولایت «قندهار» بودند.

بربنیاد توافق صلح امریکا با طالبان، قرار است تا 5 هزار زندانی طالبان از زندان‌های حکومت آزاد شوند و طالبان نیز یک ‌هزار سرباز دولتی را که دربند دارند باید آزاد سازند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала